Bolt Food: najlepsze danie na świecie kosztuje 1 zł

16 października, w Światowy Dzień Żywności, Bolt Food wprowadza do menu wybranych restauracji Najlepsze Danie Na Świecie. Nie trafi ono jednak do użytkownika aplikacji, który je zamówi, a do osoby, która go naprawdę potrzebuje. A konkretnie… aż do siedmiu osób.

W ramach akcji Food For Change osoby korzystające z aplikacji, dodając do swojego koszyka Najlepsze Danie Na Świecie, przekażą 1 zł na rzecz Banku Żywności SOS w Warszawie. Najlepsze Danie na Świecie można znaleźć w restauracjach dostępnych w kategorii Food For Change w aplikacji Bolt Food, u góry każdego menu. W opisie dania znajdują się szczegółowe informacje dotyczące akcji.

Mechanizm jest prosty, osoby które chcą wesprzeć akcję - po wybraniu i dodaniu do koszyka potraw, które chcą zamówić - dodają także Najlepsze Danie Na Świecie, a do rachunku doliczana jest kwota 1 zł. Po dostarczeniu zamówienia do odbiorcy, Bolt Food przekaże ją do Banku Żywności SOS w Warszawie. Każda złotówka pozwoli przetransportować żywność, z której można przygotować aż 7 posiłków dla ubogich. - Bolt Food od połowy kwietnia dostarcza jedzenie wszystkim warszawiakom, którzy go chcą. Teraz chcemy je dostarczyć także tym, którzy go potrzebują - mówi Michał Dubisz, Bolt Food Country Manager w Polsce. - Tego typu akcją chcemy zwrócić uwagę na problem, który teraz dotyczy w Polsce 2 mln obywateli – dodaje.

Każdą złotówkę przekazaną przez użytkowników Bolt Food, Bank Żywności SOS w Warszawie wykorzysta w swojej codziennej pracy - bezpłatnym pozyskiwaniu żywności oraz jej bezpłatnej dystrybucji do organizacji wspierających osoby potrzebujące. Ze wsparcia żywnościowego Banku Żywności SOS w Warszawie korzystają rodziny wielodzietne, osoby bezrobotne, bezdomne, niepełnosprawne, wychodzące z nałogów i wiele innych, które znalazły się w trudnej sytuacji życiowej. - To może się wydawać nierealne, ale nawet w Warszawie i jej okolicach żyją ludzie, których po prostu nie stać na jedzenie. Brak środków na kupno żywności to dla wielu z nich ogromny wstyd, tym bardziej, że żywność jest tak powszechnie dostępna, a jej olbrzymie ilości się marnują - mówi Magdalena Krajewska, prezes zarządu w Banku Żywności SOS w Warszawie.

Jej zdaniem partnerzy tacy, jak Bolt Food, którzy rozumieją problemy lokalnych społeczności są niezwykle cenni dla działalności Banku i jego misji.

Wprowadzając do aplikacji możliwość bezpośredniego wsparcia Banku Żywności SOS w Warszawie, upraszcza się proces przekazywania datków. Nie trzeba już logować się do bankowości internetowej, kopiować numeru konta odbiorcy i adresować przelewu.

- Wszystko odbywa się jednym kliknięciem, bez pauzowania ulubionego serialu i wstawania z kanapy - podsumowuje Maksymilian Malicki, global brand manager w Bolt.

Dotychczas do akcji dołączyło ponad 25 warszawskich restauracji, w tym: Kantyna Sajgonki, Alsham, Piekarnia Marukyan, Pizzeria Napoli, Serial Grillers, Kebab Fenicja, Luala Beauty Bistro, Targim, Waylay Sushi, Buta Kebab & Grill House, Rożno, Tito Appetito, Pizzeria Siciliana, Super Indian Restaurant, Himalayan Yeti, Bollywood Curry, Best of India, NIENAŻARTY.

Bolt wcześniej wsparł Bank Żywności w Krakowie, udostępniając organizacji powierzchnię billboardu reklamowego na jednym z krakowskich muzeów. Reklama organizacji zachęcała do przekazania 1% podatku na rzecz walki z marnowaniem żywności, ubóstwem i niedożywieniem.

Bolt to europejska platforma miejskiej mobilności, która koncentruje się na tworzeniu bardziej przystępnych, wygodnych i odpowiedzialnych sposobów na codzienne przemieszczanie się po mieście. Ma ponad 30 milionów użytkowników w ponad 35 krajach w Europie i Afryce. Działalność platformy obejmuje szeroki zakres, ride-hailing, mikro mobilność (hulajnogi i rowery elektryczne) i dostarczanie jedzenia i paczek. Wszystkie przejazdy Boltem w Europie są w 100% neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla w ramach Green Planu, długoterminowego zobowiązania Bolt do zmniejszenia śladu ekologicznego firmy.

Katarzyna Pierzchała 3838 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.