Kaufland wprowadza system Nutri-Store

W ten sposób sieć jeszcze bardziej chce wesprzeć klientów przy podejmowaniu świadomych decyzji zakupowych.

System Nutri-Score pozwala na pierwszy rzut oka ocenić wartość odżywczą danego produktu. Na podstawie zawartości poszczególnych składników odżywczych artykuły są oznaczane w pięciostopniowej skali od A (kolor ciemnozielony) do E (kolor czerwony).

Literą A opatrzone są produkty o najbardziej wartościowym składzie, natomiast litera E oznacza skład najmniej wartościowy odżywczo. Nutri-Score opiera się na algorytmie i ocenia zawartość niekorzystnych składników, takich jak cukier, sól lub sód oraz wartość energetyczną – wyrażoną w kaloriach – w odniesieniu do składników pożądanych w diecie, takich jak błonnik, białko, zawartość owoców lub warzyw. Nutri-Score jest uzupełnieniem standardowego, szczegółowego opisu składu, który godnie z obwiązującymi przepisami znajduje się na opakowaniu każdego produktu.

- Zbilansowane odżywianie jest podstawą zdrowego trybu życia, o czym powinniśmy pamiętać podczas codziennych zakupów. Aby ułatwić ocenę danego produktu, postanowiliśmy wprowadzić system Nutri-Score na opakowaniach marek Kaufland. W ten sposób klienci otrzymują czytelną informację o wartościach odżywczych danego produktu, co mamy nadzieję, ułatwi im dokonywanie świadomych wyborów zakupowych - mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.

Oznaczenie Nutri-Score aktualnie zastosowano już w 10 produktach marki Kaufland K-Bio i będzie sukcesywnie pojawiać się na kolejnych opakowaniach także innej marki Kaufland K-take it veggie.

Kaufland to kolejna sieć, która zdecydowała się na takie rozwiązania. Na wprowadzenie nowego systemu oznaczania marki własnej zdecydował się także Carrefour. Pierwsze produkty już są na półkach i będą pojawiać się systematycznie we wszystkich sklepach. Oznakowane nimi będą artykuły spożywcze marek własnych Carrefour m.in. Carrefour Classic, Carrefour Extra. Kolejną siecią, która wprowadziła oznaczenie Nutri-Store jest również Auchan. Jak zapewnia sieć do 2022 r. etykiety żywieniowe z 5-kolorową skalą znajdą się na opakowaniach wszystkich produktów marki własnej Auchan.

Joanna Hamdan 11442 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.