Najlepsze promocje w sieciach handlowych

Organizatorzy Blix Awards zapytali Polaków które sklepy w całym ubiegłym roku oferowały swoim klientom najlepsze akcje promocyjne.

Wyniki? W tegorocznej edycji programu „BLIX AWARDS – WYBÓR KONSUMENTÓW” Polacy wybrali Biedronkę, sieć Carrefour, Kaufland, Żabkę, Makro, Castoramę, Media Expert, Rossmanna i Pepco.

W kategorii „Promocja Roku” konsumenci w ponad 3 mln opinii wskazali, która sieć handlowa w ubiegłym roku organizowała najlepsze promocje w gazetkach, czyli najbardziej przypadające im do gustu. Brano pod uwagę najczęściej wykorzystywane rabaty i najatrakcyjniejsze okazje pod względem ceny, jakości produktu oraz innych potrzeb.

Jak zaznacza Tomasz Jabłoński, szef Rady Programowej BLIX AWARDS, walka na podium była zacięta do samego końca, ale ostatecznie to Biedronka zdobyła pierwsze miejsce w grupie dyskontów. Polacy docenili połączenie atrakcyjnych ofert i wysokiego standardu obsługi.
W grupie supermarketów zwyciężył Carrefour.

– Nagroda jest dla nas ogromnym wyróżnieniem. Cieszy nas ona tym bardziej, że przyznawana jest głosami konsumentów, a to właśnie klienci stoją w centrum wszystkich naszych działań. Realizujemy strategię Transformacji Żywieniowej, a naszym celem jest upowszechnianie dostępu do żywności wysokiej jakości w atrakcyjnych cenach – mówi Michał Sacha, członek zarządu, dyrektor marketingu, digital, IT, e-commerce i usług finansowych w sieci Carrefour Polska.

Wśród hipermarketów najwyższe uznanie zdobył Kaufland.

– Poświęcamy dużo czasu na planowanie promocji, aby móc składać klientom przekonującą i atrakcyjną ofertę. Uwzględniamy przy tym potrzeby różnych grup konsumentów, dzięki czemu wszyscy mogą cieszyć się korzystnymi cenami. Nieustannie się rozwijamy, pracując m.in. nad rozwojem marek własnych czy rozszerzeniem asortymentu regionalnego, a także wprowadzając nowości w grupie produktów wegańskich i wegetariańskich – stwierdza Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej sieci Kaufland.

Natomiast w grupie sieci convenience konsumenci najbardziej docenili Żabkę. Sieć podkreśla, że rozszerza swój asortyment w zgodzie ze zmieniającymi się trendami konsumenckimi.

W grupie cash&carry na pierwszym miejscu znalazło się Makro.

– Konsumenci wyraźnie przyznali, że od ponad ćwierć wieku cenią tę sieć za najlepsze promocje. Są o nich często i szeroko informowani w gazetkach, w formie ogólnej oferty, festiwali oraz akcji specjalnych – wyjaśnia szef Rady Programowej BLIX AWARDS.

Zacięta walka i zdecydowani liderzy

Walka o nagrodę w grupie "artykuły budowlane" między trzema największymi tego typu sieciami w Polsce była niezwykle wyrównana. Jednak ostatecznie to Castorama została uznana przez konsumentów za sklep, który oferuje najtrafniejsze promocje.

Za to w kategorii "wyposażenie domu" konkurencję zdeklasowało Pepco.

– Planowanie promocji to długi i przemyślany proces, w którym uczestniczy wiele osób zarówno z działu zakupów, marketingu, jak i sprzedaży. Słuchamy potrzeb naszych klientów, prowadzimy badania konsumenckie i uwzględniamy kalendarz okazji w całym roku. Dzięki temu nasza oferta ciągle rotuje, a jej asortyment jest przemyślany i dopasowany do potrzeb klientów – wyjaśnia Katarzyna Wilczewska, corporate communication manager z sieci Pepco.

Ta sama sieć znalazła się także na czele w kategorii artykułów dla dzieci.

– To duży sukces, z którego jesteśmy dumni. Obie nagrody są dla wszystkich naszych pracowników. Razem jako sieć chcemy zapewniać klientom najłatwiejszy dostęp do produktów, których na co dzień potrzebują – podsumowuje Katarzyna Wilczewska.

Również bezdyskusyjna okazała się przewaga lidera w grupie sklepów RTV-AGD, którą zdominował Media Expert.
Jak informuje Tomasz Jabłoński, konsumenci docenili m.in. częste promocje i bardzo dużą aktywność w segmencie e-commerce. Znaczenie miała też dość mocno rozbudowana sieć marketów w miejscowościach gminnych i powiatowych. W ocenie konsumentów Media Expert oferuje w tym formacie najlepsze rabaty.

Sukces osiągnęła również sieć Rossmann, zwyciężając w grupie Drogerii.

– Cieszymy się, że proponowane przez nas promocje są uznawane przez klientów za korzystne. Zawsze zwracamy uwagę na atrakcyjność produktów i cen w naszych sklepach. Staramy się oferować promocje na artykuły z różnych kategorie, aby każdy konsument znalazł coś dla siebie – komentuje Agata Nowakowska, rzecznik prasowy sieci Rossmann.

„BLIX AWARDS – WYBÓR KONSUMENTÓW” to program organizowany przez Grupę BLIX, operatora największych na rynku aplikacji mobilnych agregujących promocje w obszarze konsumenckim (tj. BLIX, Zdrowe Zakupy i Qpony). Korzysta z nich średnio ponad 2,5 mln Polaków miesięcznie. „Promocja Roku” to jedna z czterech kategorii wyróżnionych w I edycji tego branżowego programu.

Magdalena Weiss 2776 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.