InPost bardziej elektryczny

Firma rozszerza flotę samochodów elektrycznych o 40 nowych Nissanów e-NV200 XL Voltia i e-NV 200, by zapewnić obsługę coraz większej liczby Paczkomatów, których w Polsce jest już ponad 8000.

Samochody będą jeździć w Warszawie, Wrocławiu i Krakowie.

- Pozycja lidera rynku to nie tylko przywileje – ale także odpowiedzialność. W trosce o naszą wspólną przyszłość podjęliśmy strategiczną decyzję o inwestycji w samochody elektryczne. Flota 40 nowych samochodów wjeżdża na ulice polskich miast. Jesteśmy odpowiedzialni społecznie, a w obliczu problemów klimatycznych – z jakimi cały świat musi walczyć – inwestycja w samochody elektryczne powinna być ważną strategią dla każdej firmy logistycznej. Dostarczanie wielu paczek za pomocą elektrycznego samochodu do jednego Paczkomatu wspiera redukcję emisji CO₂ i ogranicza korki w coraz bardziej zatłoczonych miastach, takich jak Warszawa - powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.

Nissan e-NV200 XL Voltia bazuje na obecnym na rynku od lat elektrycznym e-NV200. Powiększenie przedziału ładunkowego do 8 m³ uzyskano poprzez wydłużenie nadwozia i podwyższenie dachu. W środku można przebywać w pozycji stojącej, co zwiększa komfort pracy kierowcy przy załadunku. Pojazd jest wyposażony w wydajny akumulator litowo-jonowy o pojemności 40 kWh oraz złącze CHAdeMO, umożliwiające szybkie ładowanie prądem stałym. Istnieje również możliwość ładowania półszybkiego z mocą 6,6 kW. Realny zasięg Nissana -NV200 XL Voltia to 200 km. Taki zestaw zapewnia elastyczność niezbędną przy realizacji dostaw w mieście. Wygodę pracy kurierów zapewniają także między innymi bezkluczykowy system dostępu do samochodu i włączania silnika I-Key, automatyczna klimatyzacja oraz podgrzewane siedzenia.

W przyszłym roku InPost planuje zwiększenie floty do 500 samochodów elektrycznych, które będą dostarczały przesyłki w najważniejszych miastach w Polsce.

Pierwszym całkowicie „elektrycznym” miastem z zielonymi dostawami do Paczkomatów InPost będzie Warszawa – gdzie zgodnie z planem nastąpi to do końca 2021 roku.

Joanna Hamdan 11442 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.