Nadchodzi rewolucja na rynku czekolady

Manufaktura Czekolady Chocolate Story, tworzy pierwszą wegańską, a zarazem mleczną tabliczkę. Chce na ten cel pozyskać 1 mln zł.

Pod szyldem nowej spółki o nazwie Las Vegan’s znajdą się produkty wegańskie z wykorzystaniem tylko naturalnych surowców pochodzących z rolnictwa ekologicznego.

Manufaktura Czekolady Chocolate Story powstała w 2009 roku z inicjatywy dwójki informatyków – Krzysztofa Stypułkowskiego i Tomasza Sienkiewicza, którzy zdecydowali się rzucić pracę w korporacji i stworzyć pierwszą w Polsce manufakturę czekolady. W 2017 roku jako współwłaściciel i członek zarządu dołączył do nich Marcin Parzyszek, doświadczony manager z 20-letnim stażem pracy na rynku słodyczy. Przez lata zespół manufaktury znacznie się powiększył, a marka dynamicznie się rozwija.
 
- Z roku na rok rośnie grono osób zainteresowanych rzemieślniczymi wyrobami. To efekt zmiany oczekiwań konsumentów, dla których jakość, skład i produkcja staje się coraz ważniejsza i są w stanie zapłacić więcej za produkt z tzw. czystym składem. Przybywa także osób dbających o zdrowie. Sondaż przeprowadzony przez agencję Inquiry nt. odżywiania pokazał, że dla 83% zapytanych osób istotne jest działanie prozdrowotne produktu – mówi Krzysztof Stypułkowski, współzałożyciel Manufaktury Czekolady Chocolate Story i członek rady nadzorczej Las Vegan’s.
 
Dobra kondycja Manufaktury Czekolady Chocolate Story, obserwacja trendów żywieniowych i zdobywane przez lata doświadczenie skłoniły firmę do podjęcia wyzwania – wprowadzenia na rynek pierwszych wegańskich, mlecznych czekolad polskiej produkcji.
 
- Pomysł na stworzenie w 100% wegańskiej marki kiełkował w nas od dawna. Jest on wynikiem obserwacji trendów i zachowań konsumentów, a także naszych własnych – cała nasza trójka od dłuższego czasu jest na diecie wegetariańskiej – mówi Tomasz Sienkiewicz, współzałożyciel Manufaktury Czekolady Chocolate Story i członek rady nadzorczej Las Vegan’s .
 
- Zauważyliśmy, że na rynku brakuje mlecznych czekolad wegańskich, które mają nie tylko dobry skład, ale są także smaczne, a przy tym wpisują się w trendy ekologiczne. Chcemy wypełnić lukę na rozwijającym się rynku słodyczy i produktów wegańskich - dodaje.
 
Do wprowadzenia Las Vegan’s na rynek będzie mogła przyczynić się społeczność – wkrótce będzie można kupić akcje spółki i współtworzyć ten biznes. Już w listopadzie ruszy oferta akcji spółki promowana przez kampanię crowdfundingową na platformie Crowdway.pl.
 
- Chcemy zaprosić grono inwestorów kapitałowych, pasjonatów czekolady oraz osoby zainteresowane losem naszej planety do współtworzenia Las Vegan’s – marki wegańskiej czekolady, która ekologię ma wpisaną w swoje DNA – mówi Tomasz Sienkiewicz. W ramach finansowania społecznościowego (crowdinvestingu) Las Vegan’s SA chce pozyskać 1 mln zł. - Dzięki zebranym środkom poszerzymy ofertę czekolad i produktów wegańskich oraz wdrożymy kolejne rozwiązania ekologiczne w zakresie pakowania - dodaje.
 
Ambicją założycieli Las Vegan’s jest całkowite uniknięcie plastiku i innych tworzyw sztucznych we wszystkich elementach i rodzajach opakowań zarówno tych jednostkowych, jak i zbiorczych. Jak zapowiadają założyciele marka będzie pierwszą na rynku, w której tradycyjne sreberko czekolady i folia zostaną zastąpione papierowymi opakowaniami.
 
- W pierwszym etapie produkcji planujemy wdrożenie trzech linii produktowych. Pierwsza to tabliczki w kartonowych kopertach wykonanych z surowca wytwarzanego z udziałem makulatury. Znajdzie się wśród nich m.in. czekolada ciemna i czekolady z dodatkami malin i pomarańczy. Drugą linią będą owoce, orzechy, migdały i ziarno kakao w czekoladzie. Trzecia, najważniejsza linia to tabliczki i batony zapakowane maszynowo w innowacyjny materiał opakowaniowy wykonany z papieru z certyfikatem kompostowalności. To impulsowa linia produktów w ekonomicznych, ale w pełni biodegradowalnych opakowaniach papierowych - informuje Marcin Parzyszek, członek zarządu Manufaktury Czekolady Chocolate Story i prezes Las Vegan’s.
 
Joanna Hamdan 11434 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.