26 najemców centrów Newbridge przedłuża umowy

Jesień przyniosła wysyp przedłużeń umów najmu w trzech centrach należących do Newbridge. Tylko w minionym miesiącu dział leasingu podpisał prolongaty z 26 najemcami.

Najwięcej przedłużeń, bo aż 17, podpisano w Nowych Czyżynach w Krakowie. 8 umów zawarto natomiast w Nowych Bielawach w Toruniu, 1 w Nowej Górnej w Łodzi. W puli marek, które zdecydowały się dalej inwestować w lokal w centrach Newbridge, znalazły się takie brandy jak m.in. Douglas, Orsay, Pawo, Big Star czy 50 Style.

Wrześniowa pula prolongat jest już drugą w tym półroczu. W sierpniu Newbridge poinformował o podpisaniu umów przedłużających najem z 60 najemcami w centrach w Krakowie, Toruniu i Łodzi. Objęły one około 10 tys. mkw. GLA.

- Przez ostatnie kilka miesięcy prowadziliśmy intensywne rozmowy z naszymi partnerami biznesowymi, które zaowocowały prolongatami umów opiewającymi łącznie na blisko 13 tys. mkw. GLA. Tym samym, w stosunkowo krótkim czasie, udało nam się zabezpieczyć na najbliższe lata tenant-mix centrów z naszego portfolio - mówi Joanna Bieniek, leasing manager Newbridge.

Co warte uwagi, wiele brandów obecnych np. w 2 czy 3 centrach Newbridge zdecydowało się na prolongowanie umów dotyczących wszystkich lokali. - To jasny sygnał pokazujący, że pomimo pandemii i trudnej sytuacji, jaka panuje na rynku retail, nasze centra wciąż postrzegane są jako atrakcyjna lokalizacja o dużym potencjale, także w dobie COVID-19 - mówi przedstawiciela leasingu.

Jak przekonuje Joanna Bieniek, to ważny element, który w wielu przypadkach miał kluczowy wpływ na decyzje najemców. - Marki są dziś niezwykle ostrożne w swoich decyzjach, bo ważą się dalsze plany rozwoju sieci. Każda decyzja jest więc poprzedzona analizami, a wpływ na nią mają mocne i obiektywne argumenty. Centra convenience, zwłaszcza te należące do Newbridge, takich argumentów mają coraz więcej - mówi.

I dodaje: - Obiekty naszego formatu nie tylko lepiej radzą sobie w czasie pandemii, osiągając już wyniki zbliżone do zeszłego roku, ale także szybciej adaptują się do zachodzących na rynku zmian. Sprzyja temu ich lokalny charakter, duża lojalność klienta, ale także bardzo kompaktowa oferta, tak ważna dla konsumenta, który dziś nastawiony jest na szybkie, bezpieczne i konkretne zakupy - wylicza Joanna Bieniek.

Nie ukrywa, że nie bez wpływu na decyzje najemców są także poza pandemiczne argumenty. Ostatnie lata przyniosły rozwój trzech centrów należących do inwestora, w tym zakrojoną na szeroką skalę modernizację, zakończoną rebrandingem i stworzeniem nowej jakości convenience.

- Najemcy widzą, że rozwijamy się nie tylko jako centrum handlowe, ale także jako format. Pozwala nam to tworzyć przyjazne i nowoczesne otoczenie biznesowe, w którym marki mogą osiągać zakładane wyniki. To przekonuje do inwestycji, zarówno najemców, którzy znają nas od lat, jak również brandy, zwłaszcza lifestylowe, które do tej pory dość ostrożnie podchodziły do najmu w convenience – podsumowuje ekspertka.

Newbridge Poland to spółka założona w 2015 r. przez międzynarodową grupę Somerston, skupiająca się na inwestowaniu w centra handlowe typy ‘convenience’ oraz parki handlowe. Obecnie Newbridge jest właścicielem sześciu obiektów handlowych w Polsce: Centrum Nowe Czyżyny w Krakowie, Centrum Nowe Bielawy w Toruniu, Centrum Nowa Górna w Łodzi oraz Parków Handlowych Newbridge, zlokalizowanych w Grodzisku Mazowieckim, Włocławku i Namysłowie.

Katarzyna Pierzchała 3838 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.