Kaufland złowił na praktykach młody narybek

Ponad 1000 kandydatów, 28 uczestników, trzy miesiące inspirujących projektów, wyzwań i konkursów z nagrodami. Zakończyła się kolejna edycja letnich praktyk Kaufland. Sześciu uczestników programu będzie kontynuować karierę w strukturach sieci.

Realizowany co roku przez Kaufland program praktyk letnich to możliwość dla młodych ludzi – studentów i absolwentów uczelni wyższych – aby zdobyć wiedzę i pierwsze doświadczenie zawodowe w międzynarodowej korporacji.

Tegoroczna edycja praktyk cieszyła się szczególnie dużym zainteresowaniem – do programu zgłosiło się ponad 1000 osób z całej Polski. Ostatecznie szansę na naukę nowych umiejętności otrzymały 22 osoby we wrocławskiej centrali sieci oraz 6 w centrach dystrybucyjnych Kaufland.

- Cieszy nas, że zainteresowanie letnią edycją praktyk w naszej firmie było tak duże. To pokazuje, jak cenna dla młodych ludzi jest możliwość zdobycia doświadczenia i praktycznych umiejętności w firmie znanej i o ugruntowanej pozycji na rynku – mówi Małgorzata Ławnik, dyrektor pionu personalnego Kaufland Polska.

Podkreśla, że jako operator sklepów Kaufland chętnie dzieli się z nimi swoją wiedzą, ponieważ jest świadomy, że to właśnie od przyszłych kadr będzie zależeć dalszy sukces firmy.

Cenna zawodowa lekcja

Uczestnicy praktyk przez ostatnie trzy miesiące stawiali pierwsze zawodowe kroki u boku doświadczonych pracowników Kaufland z takich działów, jak: HR, zaopatrzenie, zakup, koordynacja promocji, IT, finanse i rachunkowość, marketing czy zarządzanie nieruchomościami. Oprócz wykonywania codziennych obowiązków praktykanci brali udział w angażujących projektach i warsztatach - m.in. w wyzwaniu Market Challenge, w ramach którego podzieleni na grupy realizowali zadania związane z codziennym funkcjonowaniem sklepów czy w „grze miejskiej” w budynku centrali Kaufland, która pozwoliła im poznać bliżej pracowników firmy.

Mogli również zgłosić się do konkursu „Innowacje na wakacje” i przedstawić pomysły na optymalizację pracy. Z dziewięciu zgłoszonych prac sześć przeszło do finału.

Wszyscy finaliści otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz kosze prezentowe, a autorzy trzech zwycięskich propozycji, najwyżej ocenionych przez ekspertów – doświadczonych pracowników Kaufland - również bony zakupowe o wartości 500 złotych. Ppozostała trójka finalistów otrzymała bony o wartości 100 złotych. Rozstrzygnięcie konkursu odbyło się 25 września br. na uroczystym spotkaniu podsumowującym tegoroczną edycję programu. Zwycięskie propozycje innowacji zostaną dokładnie przeanalizowane pod kątem możliwości implementacji.

Początek kariery w sieci

Dla sześciu uczestników programu letnie praktyki to dopiero początek zawodowej przygody w Kauflandzie. Jednym z nich jest Katarzyna Durczak, studentka psychologii na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.

- Podczas praktyk letnich organizowanych przez sieć Kaufland mogłam przekonać się, jak wygląda praca w międzynarodowej korporacji, w szczególności w obszarze HR. Przez ten czas nauczyłam się jak promować markę, na czym opiera się employer branding, poznałam też wspaniałych ludzi – mówi Durczak.

Miała też szansę doskonalić kompetencje miękkie, które są szczególnie ważne np. w trakcie rozmowy rekrutacyjnej. - Z praktyk wyniosłam naprawdę wiele, dlatego cieszę się, że to nie koniec mojej przygody z firmą Kaufland. Teraz dołączam do programu stażowego Absolwent, gdzie zamierzam rozwijać się w kierunku, który pozwoli mi na kreowanie mojej kariery i marki osobistej – dodaje.

Realizowany przez Kaufland program Absolwent jest skierowany do absolwentów wszystkich kierunków studiów bezpośrednio po ich zakończeniu lub mających krótkie doświadczenie zawodowe. Uczestnicy programu przez 12 miesięcy poznają szczegółowo specyfikę pracy w Kauflandzie, otrzymują wynagrodzenie i zyskują szansę na zdobycie wiedzy we wszystkich obszarach funkcjonowania marketu. 

Kaufland to międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1300 sklepów i zatrudnia ok. 130 000 pracowników. W Polsce sieć prowadzi 224 markety i zatrudnia ok. 16 000 pracowników.

 

 

Katarzyna Pierzchała 3817 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.