Lidl po królewsku [PORTRET SKLEPU]

Lokalizacją w prestiżowym Miasteczku Wilanów Lidl potwierdza, że zdobycie atrakcyjnych punktów w coraz ciaśniejszej miejskiej zabudowie jest coraz trudniejsze. Ale możliwe.

Miasteczko Wilanów powstało na Polach Wilanowskich, w bliskiej okolicy Pałacu króla Jana III Sobieskiego. Zabudowa jest tu bardzo ścisła i obarczona wieloma obostrzeniami. Do tej pory sklepy, a raczej sklepiki, powstawały tu głównie na parterze apartamentowców. Tym bardziej zaskoczyło umiejscowienie w Miasteczku tak dużego sklepu.

W PIERZEI APARTAMENTOWCÓW
Ten Lidl, uruchomiony 30 stycznia br., jest nietypowy pod wieloma względami. Wkomponowany został w pierzeję domów przy al. Rzeczypospolitej. Jak ustaliliśmy, już pod koniec 2016 r. Urząd Dzielnicy Warszawa – Wilanów informował o planach powstania pod tym adresem „budynku usługowego, którego inwestorem jest Lidl”.

Przeciwko inwestycji zaprotestowała wtedy część mieszkańców. Dlatego też projekt był kilkakrotnie zmieniany. W lutym 2019 r. burmistrz Wilanowa ogłosił w końcu, iż podjęta została decyzja, że Lidl przy al. Rzeczypospolitej zostanie jednak wybudowany. Ostatecznie śmiało można powiedzieć, że osiągnięty kompromis cechuje się nowoczesną, elegancką, trzykondygnacyjną bryłą, która świetnie wkomponowała się w architekturę prestiżowej warszawskiej dzielnicy.

Sala sprzedaży jest dużo większa niż pozostałych sklepów sieci. Ma ponad 1400 mkw. (zwykle Lidle mają ok. 1000 mkw.) i umieszczona jest na pierwszym piętrze. Na poziomie drugim znajduje się powierzchnia biurowa. W obiekcie jest również zadaszony parking na około 115 miejsc, który zlokalizowany jest na poziomie 0 – część miejsc parkingowych przeznaczono dla rodzin z dziećmi oraz osób z niepełnosprawnością.

W budynku zainstalowano również trawelator (tzw. ruchomy chodnik) oraz windę zapewniające sprawne  połączenie pomiędzy parkingiem a salą sprzedaży. To pierwsze takie rozwiązania w sieci Lidl w Polsce. Sklep jest zdecydowanie najnowocześniejszy spośród wszystkich placówek sieci, również pod kątem rozplanowania sali sprzedaży. Ma siedem kas, które mają podwójne miejsca do pakowania. Co zaskakujące, nie ma tu jednak kas
samoobsługowych pojawiających się w innych placówkach sieci. Są za to niepotykanie szerokie alejki (ukłon w stronę rodzin z dziećmi w wózkach) i zaokrąglane regały.

Inna jest też koncepcja działu piekarniczego. W starszych Lidlach pieczywo wyeksponowane jest w koszach wiklinowych za szklanymi szybami. W Wilanowie natomiast dział nie dość, że jest narożny, to jeszcze co najmniej dwukrotnie większy niż w innych placówkach sieci. Zaplecze stoiska też wygląda imponująco. Są tu m.in. dwa piece do dopieku pieczywa, w tym jeden do produktów bio.

Częściowo różni się również asortymentem. Sporo jest tu produktów spożywczych premium, np. więcej niż zwykle owoców morza czy wyodrębniony w lodówce dział z wyselekcjonowanymi serami, nazwany Deska Serów Lidla. Inne są też ścienne oznaczenia działów – napisy i piktogramy są teraz czarne. Nad alkoholami zawieszony jest napis reklamujący platformę do sprzedaży alkoholi – Winnica Lidla.

Właściwie wszystkie działy są w nim rozbudowane w stosunku do planogramów wcześniejszych sklepów sieci. Jest to szczególnie widoczne na stoiskach owocowo-warzywnym, nabiałowym, przemysłowym czy alkoholowym. Jest tu aż 14 lodówek wolnostojących, w tym dwie na mięso. Do tego dochodzą chłodnie przyścienne. W nowym sklepie wykorzystano ekologiczne rozwiązania, m.in. instalację ogrzewania opartą na gruntowych pompach ciepła, odzysk ciepła z urządzeń chłodniczych czy energooszczędne oświetlenie LED.

Innowacyjne rozwiązania w wilanowskim Lidlu już doczekały się naśladowców. Najprawdopodobniej na przełomie roku do użytku zostanie oddany bardzo podobny obiekt Lidla, również w Warszawie. Tym razem przy Dolince Służewieckiej. Na pierwszym piętrze będzie się mieścił sklep, a na drugim biura. Ponadto dla zmotoryzowanych klientów będzie przeznaczony zadaszony parking.

Sieć Lidl Polska liczy ponad 730 sklepów, obsługiwanych przez 11 centrów dystrybucyjnych. W samej Warszawie kilkanaście jest w budowie.

______________________________________________________________________________________________________________________

SKLEP W LICZBACH
LIDL
Adres: aleja Rzeczypospolitej 29e, 02-972 Warszawa
Sala sprzedaży: 1400 mkw.
Godziny otwarcia: od poniedziałku do soboty w godzinach 7–22, w niedziele handlowe 8–21
Zatrudnienie: ok. 40 osób

Katarzyna Pierzchała 3838 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.