Empik Marketplace notuje kolejny rekord

Platforma oferuje już ponad milion ofert z 16 różnych kategorii takich jak Dom i Ogród, Sport, Elektronika, AGD, Zdrowie i Uroda czy Zabawki. Empik umacnia tym samym swoją pozycję w TOP 10 polskiego e-commerce.

Przez ponad 20 lat obecności w sieci marka pozyskała miliony lojalnych klientów – sklep Empik.com rocznie notuje 250 milionów wizyt.

Rozpędzony e-commerce

Niewiele branż może pochwalić się tak dynamicznym rozwojem w dobie pandemii, jak rynek handlu internetowego. Zmiana nawyków zakupowych konsumentów i wyraźnie większa liczba internautów dokonujących zakupów online spowodowały, że segment e-handlu może w tym roku odpowiadać za niemal 3% polskiego PKB. Jak wskazują eksperci, rodzimy rynek e-commerce charakteryzuje się najwyższą dynamiką w Europie i w 2020 r. ma wzrosnąć o ponad 30% do niemal 15 mld euro (raport RetailX „Europe 2020: Ecommerce Region Report”, lipiec 2020 r.).

W TOP 10 e-sklepów w Polsce stale plasuje się Empik.com – jeden z największych e-sklepów, obecny na rynku od 22 lat, w ramach którego działa także część Marketplace. Po majowym sukcesie, gdy osiągnięto na niej milionowe zamówienie, Empik Marketplace przekroczył pierwszy milion dostępnych ofert sprzedażowych. Miesięcznie przybywa ich ok. 120 tysięcy, co stanowi sześciokrotnie szybszy wzrost niż w ubiegłym roku, gdy liczba ta plasowała się na poziomie ok. 20 tys. ofert miesięcznie.

– Rynek e-commerce w Polsce rośnie w tempie kilkukrotnie wyższym niż przewidywano jeszcze przed pandemią, a Empik.com jest jego ważną częścią. Nie zwalniamy tempa, nadal rozwijamy skalę biznesu, aby zapewnić klientom jeszcze większy wybór produktów, które teraz dzięki programom Empik Premium i Empik Premium Free mogą zamówić z darmową dostawą – mówi Mirek Drab, head of Marketplace w Empiku.

Podkreśla, że utrzymanie trzycyfrowej dynamiki wzrostu w zakresie przyrostu partnerów handlowych, ofert produktowych i poziomu sprzedaży we wszystkich kanałach – desktopie, mobile i w aplikacji – to główny cel Empiku w najbliższym czasie.

Co klienci kupują w Internecie?

Kategorią, która notuje najbardziej dynamiczne wzrosty pod względem wartości sprzedaży na Empik Marketplace jest Sport. Klienci chętnie sięgają m.in. po rowery i akcesoria, hulajnogi, pojazdy elektryczne, sprzęt fitness, asortyment turystyczny czy elektronikę sportową. Dynamika wzrostu tego segmentu rok do roku wynosi aż 195%. Na drugim miejscu plasuje się kategoria AGD (+146% dynamiki wzrostu), obejmująca różnorodny wybór sprzętu domowego, asortyment wolnostojący i do zabudowy, a także ekspresy do kawy, oczyszczacze i nawilżacze powietrza czy mniejsze urządzenia do pielęgnacji.

Niewiele niższą dynamikę przyrostu sprzedaży wykazuje sekcja artykułów papierniczych (142%), takich jak tekstylia szkolno-biurowe, akcesoria DIY, farby, przybory malarskie i inne produkty wspierające kreatywność. Wzrost na poziomie 130% zanotowała zaś kategoria Zdrowie i Uroda, najliczniejsza na Empik Marketplace pod względem liczby produktów.

Klienci znajdą w niej pełne portfolio produktów kosmetycznych – od pielęgnacji po kosmetyki kolorowe. Zabawki – w tym te wspierające naukę i kreatywny rozwój dzieci, a także puzzle, klocki czy gry planszowe – charakteryzuje +125% wzrostu dynamiki sprzedaży rok do roku. Natomiast Dom i Ogród – najchętniej wybierana kategoria ostatnich miesięcy i jedna z najliczniejszych na platformie – notuje wzrost o 98%.

Co trzeci zakup z aplikacją

Z szerokiej oferty Empik.com korzysta już 55 mln użytkowników rocznie. W sumie dokonują oni ok. 780 mln odsłon, co oznacza aż 2,5 mln dziennie. W całej strukturze zakupów sklepu internetowego platforma Marketplace odpowiada za kilkadziesiąt procent wszystkich zamówień. Analizując poziom sprzedaży rok do roku, od czasu pandemii liczba ta podwoiła się.

Pod względem udziału w całościowej strukturze zakupów na Empik.com urządzenia mobilne odpowiadają za 50% sprzedaży w stosunku do desktopu. W omnikanałowej ścieżce klienta na pierwszy plan coraz mocniej wybija się aplikacja mobilna, która zyskuje na znaczeniu w zakresie dokonywania zamówień. To już nie tylko narzędzie służące przeglądaniu aktualnej oferty czy przechowywaniu wirtualnych paragonów ze sklepów stacjonarnych, ale też do finalizacji zakupów. Dynamika sprzedaży Marketplace w tym kanale od początku 2020 roku to aż 129% wzrostu w stosunku do roku ubiegłego.

Niezależnie od kanału sprzedaży na czele najpopularniejszych kategorii znajduje się Dom i Ogród. W przypadku aplikacji i smartfonów na dwóch kolejnych miejscach plasują się Zabawki oraz Elektronika. - Podobnie jest w przypadku desktopu, gdzie kategorie te zamieniają się jedynie kolejnością na wirtualnym podium – informuje Mirek Drab.

Platforma silnych brandów

Na Empik Marketplace sukcesywnie przybywa partnerów handlowych, czyli średnich i dużych firm sprzedających tu swoje produkty. Dynamika ich przyrostu rok do roku przekracza 400%. Partnerzy są stale weryfikowani pod kątem jakości oferowanych produktów, wiarygodności czy poziomu satysfakcji i obsługi klienta.

Obecnie swoje sklepy internetowe prowadzi tu ponad 1200 firm, w tym marki takie jak: Dr Irena Eris, Tchibo, Lavazza, Intersport, Foods by Ann, Vobis, Miele, Inglot i Duka. Coraz więcej partnerów dołącza do programów Empik Premium i Empik Premium Free, dzięki czemu mogą oni oferować klientom m.in. darmową dostawę zamówień, której koszt bierze na siebie Empik.

 

 

 

Katarzyna Pierzchała 3817 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.