Sieć Abc rozpoczęła wielki rebranding [GALERIA]

Abc to ogólnopolska i największa sieć sklepów w Polsce organizowana przez Grupę Eurocash w ramach systemu partnerskiego. W nowej odsłonie działają na razie dwie placówki.

Sklepy partnerskie Abc działają od 1999 r. w ramach Eurocash Cash&Carry. W tym czasie stały się największą siecią sklepów w Polsce (RANKING TUTAJ).

Koncept Abc jest bardzo uniwersalny i sprawdza się zarówno w dużych miastach, jak i w niewielkich miejscowościach.

Przedsiębiorcy decydując się na współpracę z Eurocashem, zyskują zarówno szyld rozpoznawalnej w całej Polsce marki, jak i wsparcie marketingowe oraz zatowarowanie sklepu w najpopularniejsze produkty w konkurencyjnych cenach. Niemniej jednak o ostatecznym kształcie oraz ofercie swojego sklepu decydują przedsiębiorcy.

- To właśnie oni od 20 lat stanowią o sile tej sieci i właśnie to chcemy pokazać wprowadzając nasze zmiany – tłumaczy Jacek Owczarek, członek zarządu Grupy Eurocash. - Naszym celem jest budowanie skutecznych przewag tych sklepów i stałe podnoszenie ich konkurencyjności na trudnym, dynamicznie zmieniającym się rynku handlu detalicznego w Polsce – dodaje.

Co się zmienia?

Łącznie jest teraz już ponad 9000 sklepów Abc. Już wkrótce zyskają zarówno nowy kolor – od tej pory będą żółto-zielone, a także nowy logotyp i szyldy sklepowe, które dodatkowo pozwolą niezależnym przedsiębiorcom spersonalizować swoją placówkę. Nowa identyfikacja wizualna sklepów będzie wprowadzana stopniowo od listopada zarówno w nowo otwieranych sklepach, jak i tych już działających. Sieć podkreśla, że decyzja o skorzystaniu z wprowadzonych rozwiązań będzie należeć do samego właściciela sklepu.

- Zmiana wizualizacji sklepów ma w naszym przypadku pokazać przewagę wynikającą ze szczególnej roli właściciela sklepu i jego placówki dla lokalnych społeczności – wyjaśnia Małgorzata Obrębska, dyrektor generalna Eurocash Cash&Carry.

Jej zdaniem to przedsiębiorcy stoją na straży lokalnych potrzeb swoich klientów i budują swoją markę, a Eurocash jako organizator sieci chce ich w tym wspierać.

- Mam tu na myśli zarówno nowy logotyp, zmiany w kolorystyce sklepów, możliwość nadania placówce własnej nazwy, ale także remodeling konceptu, który ma zwiększać ich funkcjonalność i konkurencyjność asortymentową – tłumaczy Obrębska. - Jestem przekonana, że z nowym podejściem do budowania systemu partnerskiego Abc, przedsiębiorcy mogą planować swój dalszy rozwój – dodaje.

Remodeling konceptu

Poza zmianami wizualnymi właściciele sklepów będą mogli wprowadzić również szereg modyfikacji we wnętrzach swoich placówek. Sieć zapewni m.in. nowe lady sprzedażowe, których budowa pozwala na ekspozycję impulsowych produktów spożywczych i chemicznych, a także nowe regały do ekspozycji warzyw i owoców. Dostępne będą również rozwiązania, których celem jest poprawa widoczności asortymentu, wsparcie sprzedaży sezonowej, czy promocji.

Co warte podkreślenia, nowa odsłona sklepów Abc jest jeszcze bardziej skupiona wokół idei promowania lokalnych dostawców i produktów. Do tej pory sieć otworzyła dwie placówki w nowej odsłonie.

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją szybko zbywalnych produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholi i wyrobów tytoniowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben oraz Kontigo. Grupa Eurocash rozwija również sieć własnych sklepów detalicznych.

 

Katarzyna Pierzchała 3817 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.