Auchan w Polsce: 11 mld zł przychodów

W 2019 r. spółka Auchan Polska poprawiła wyniki finansowe w stosunku do poprzedniego roku. Przychody ze sprzedaży wzrosły o 3,1% do poziomu 11 mld zł, co pozwoliło sieci wzmocnić pozycję na rynku hipermarketów w Polsce.

Optymalizacja działalności operacyjnej i ograniczanie działań generujących straty pozwoliły znacznie obniżyć koszty pośrednie i ogólne firmy. Dzięki temu wynik sprzedaży Auchan w Polsce poprawił się o 208 mln zł, a zysk ze sprzedaży wyniósł 81 mln zł.

- Rok 2019 pozwolił nam zbudować stabilną podstawę do realizacji strategii #Auchan 2022. Jestem przekonany, że zachowując potrzeby klienta-mieszkańca w centrum naszej uwagi oraz dzięki zaangażowaniu i pasji naszego zespołu do promowania dobrego i świadomego odżywiania będziemy w stanie uzyskać bardzo dobrą dynamikę dalszego rozwoju – mówi Gerard Gallet, dyrektor generalny Auchan w Polsce.

Zakończony przegląd aktywów spółki skutkował aktualizacją wartości aktywów niefinansowych o 44 mln zł. Po dokonanych w 2018 i 2019 r. odpisach Auchan nie przewiduje dalszej istotnej utraty wartości aktywów w Polsce.

Zmniejszenie zadłużenia pozwoliło na ograniczenie kosztów finansowych o 12 mln zł. Dzięki poprawie wyniku ze sprzedaży spółka zamknęła rok stratą na poziomie - 0,1% w stosunku do przychodów ze sprzedaży.

W 2019 r. firma Auchan zarządzała w Polsce 106 sklepami, w tym 74 hipermarketami, 27 supermarketami i 5 sklepami convenience pod szyldem „Moje Auchan”, a także kanałem handlu e-commerce Auchan Direct działającym w aglomeracji warszawskiej. Auchan Polska jest częścią obecnej w 12 krajach sieci Auchan Retail.

 

 

Katarzyna Pierzchała 3817 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.