Metamorfoza wrocławskiej Renomy

Dom Handlowy Renoma we Wrocławiu planuje metamorfozę ikonicznego budynku, który zyska nowy design i zmodyfikowaną ofertę.

Renoma to miejsce z historią i charakterem. Dlatego nowy pomysł na wystrój wnętrz będzie nawiązywać do historycznego stylu Domu Towarowego Wertheim. Przy odtwarzaniu detali budynku z dawnych czasów inwestor współpracuje z konserwatorem zabytków a koncepcję zmian przygotował zespół architektów pod kierownictwem Zbigniewa Maćkowa.

Jak ustaliliśmy, pierwsze prace aranżacyjne rozpoczną się już w IV kwartale tego roku. Ze względu na komfort klientów, remont prowadzony będzie w kilku etapach, we wcześniej wyłączonych z użytkowania częściach Renomy. Prace modernizacyjne zaplanowane są na dwa lata.

- Zadbamy nie tylko o nową ofertę handlową, usługową i gastronomiczną, ale również wzbogacimy Renomę o nowoczesne powierzchnie biurowe. Zadbamy też o ożywienie Placu Czystego, na który wychodzić będą ogródki restauracyjne, dzięki czemu miejsce to zyska nowy charakter – zapowiada Barbara Wójcik, senior ssset manager w Globalworth Poland.

Nowa Renoma to nie tylko dodatkowe przestrzenie biurowe, ale również zupełnie nowe powierzchnie przeznaczone na restauracje i szeroko pojętą gastronomię. Inspiracją do projektowania tych miejsc jest warszawska Hala Koszyki – gastronomiczne centrum stolicy, którego właścicielem i zarządcą również jest Globalworth.

- Dzięki Hali Koszyki dziś Warszawa znajduje się w gronie największych światowych metropolii takich jak Nowy Jork, Londyn czy Florencja, gdzie w halach targowo-restauracyjnych, pod jednym dachem, tętni życie i spotykają się smaki z całego świata – tłumaczy Anna Merta, leasing director retail w Globalworth Poland. - Jako Globalworth posiadamy unikatowe doświadczenia z Hali Koszyki, które chcemy wykorzystać w przeprowadzeniu gastronomicznej metamorfozy Renomy. Nasz plan przewiduje umiejscowienie funkcji handlowej, gastronomicznej i usługowej na poziomach 0 oraz -1. Na wyższych kondygnacjach znajdą się nowoczesne przestrzenie biurowe – wymienia.

Metamorfoza Renomy to operacja, której początki sięgają 2018 roku. Wtedy to na zlecenie Globalworth przeprowadzono kompleksowe badania oczekiwań wobec rozwoju oferty tej niezwykłej nieruchomości. W ramach badań rozmawiano z ponad tysiącem wrocławian.

- W oparciu o to, czego się od nich dowiedzieliśmy, przygotowaliśmy długofalową strategię rozwoju oferty Renomy. Cały czas w naszym portfolio klienci będą mogli znaleźć unikatowe na mapie Wrocławia marki modowe segmentu premium uzupełnione przez strefę biurową oraz autorską ofertę gastronomiczną i usługową – usłyszeliśmy w Globalworth.

Renoma wybudowana w 1930 r. to jeden z najbardziej charakterystycznych obiektów na mapie handlowej Polski. Po rozbudowie i modernizacji w 2009 r. nieruchomość zyskała nowe funkcje. Na niższych kondygnacjach znalazło się ponad 120 sklepów i punktów usługowych, natomiast wyższe piętra zajmują biura oraz część restauracyjna. Renoma jest jednym z trzech projektów biurowo-handlowych w portfelu Globalworth Poland, obok warszawskiej Hali Koszyki i katowickiego Supersamu.

Katarzyna Pierzchała 3817 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.