Auchan wprowadza etykiety żywieniowe Nutri-Score

To kolejna po Carrefourze sieć, która zdecydowała się na to rozwiązanie.

W ramach realizacji strategii Auchan 2022 i promowania dobrej żywności - Auchan Retail Polska wprowadza system znakowania Nutri-Score służący do szybkiej i łatwej oceny wartości odżywczej produktów.

Do 2022 r. etykiety żywieniowe z 5-kolorową skalą znajdą się na opakowaniach wszystkich produktów marki własnej Auchan.

- Coraz więcej polskich klientów dokonuje świadomych wyborów żywieniowych, zwraca szczególną uwagę na walory odżywcze i zdrowotne produktów, a od producentów i sklepów oczekuje precyzyjnej informacji na ten temat. Wprowadzając prostą w odczytaniu i zrozumiałą etykietę żywieniową Nutri-Score chcemy ułatwić naszym klientom wybór najzdrowszych produktów. Do końca bieżącego roku już 30% produktów marki własnej Auchan będzie oznaczone tą etykietą, a wszystkie produkty marki własnej oznaczymy do końca 2022 r. - mówi Radosław Dac, dyrektor produktów Auchan Retail Polska.

System Nutri-Score jest wskaźnikiem oceniającym produkt w pięciostopniowej skali od A (produkty najzdrowsze) do E (produkty najmniej zalecane). Symbolom literowym towarzyszą oznaczenia kolorystyczne – zielony kolor to produkty najlepsze, czerwony kolor to produkty, po które powinniśmy sięgać najrzadziej.

Na ocenę danego produktu pozytywnie wpływa m.in. zawartość owoców, warzyw, błonnika i białka. Negatywnie oceniane są zaś te z wysoką zawartością cukru, kwasów tłuszczowych nasyconych oraz soli.

Oznakowanie Nutri-Score nie jest umieszczane na opakowaniach produktów jednoskładnikowych i na butelkach z wodą.

Auchan to kolejna sieć, która zdecydowała się na takie rozwiązania. Kilka dni wcześniej na wprowadzenie nowego systemu oznaczania marki własnej zdecydował się Carrefour. Pierwsze produkty już są na półkach i jak zapewnia sieć będą pojawiać się systematycznie we wszystkich sklepach. Oznakowane nimi będą artykuły spożywcze marek własnych Carrefour m.in. Carrefour Classic, Carrefour Extra.

Więcej na ten temat można przeczytać TUTAJ.

Joanna Hamdan 11435 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.