Aldi zainwestuje rekordową kwotę na Wyspach

W ciągu najbliższych dwóch lat niemiecki dyskonter przeznaczy 1,3 mld funtów na otwarcia nowych i zmodernizowanie już istniejących sklepów, w centra dystrybucyjne oraz w dalszą swoją działalność na brytyjskim rynku.

Supermarket, który w tym roku obchodzi swoje 30-lecie w Wielkiej Brytanii, poinformował, że jego dalsze inwestycje na brytyjskim rynku są „wyrazem uznania dla trzech dekad zaufania i lojalności”, czego dowodem jest rosnąca liczba lojalnych klientów.

W swoim rocznym sprawozdaniu Aldi informuje, że napływ nowych kupujących pomógł mu zwiększyć sprzedaż w Wielkiej Brytanii i Irlandii o 8,3% do rekordowego poziomu 12,3 mld funtów w roku do 31 grudnia 2019 roku (2018: 11,3 mld funtów). Chociaż rynek rośnie tylko o 1%*, to najnowsze dane pokazują, że sprzedaż Aldi w Wielkiej Brytanii rośnie o 10,0%, a jego udział w rynku wynosi już 8,0%**. Łączna liczba klientów robiących obecnie zakupy w Aldi wynosi ponad 18 mln**.

Zgodnie z planem inwestycyjnym Aldi spodziewa się otworzyć w Wielkiej Brytanii około 100 nowych sklepów w latach 2020 i 2021, a zgodnie z długoterminowym celem do 1200 do 2025 r. Ponadto ponad 100 placówek sieci zostanie poddanych modernizacji w ramach inicjatywy "Project Fresh". Inne inwestycje obejmują nowe i rozbudowane centra dystrybucji oraz wdrażanie najnowszych innowacji i rozwiązań, w tym nowej usługi "kliknij i odbierz", która została z powodzeniem przetestowana i uruchomiona dla klientów w zeszłym tygodniu.

Patrząc w przyszłość, Aldi powiedział, że jego najważniejszym zobowiązaniem wobec klientów jest utrzymanie najniższych cen na rynku, ponieważ budżety gospodarstw domowych znajdują się pod większą presją.

Według magazynu The Grocer, koszyk 33 artykułów codziennego użytku w Aldi jest średnio o 14% tańszy niż w supermarketach "Wielkiej Czwórki", podczas gdy miesięczne badanie porównujące ceny według "Which?" w sierpniu wykazało się, że koszyk z 74 artykułami gospodarstwa domowego*** w Aldi był o 19% tańszy.

- Od ponad 30 lat nasz sukces jest napędzany przez stale rosnącą liczbę kupujących, którzy ufają Aldi za każdym razem, gdy robią u nas zakupy. To właśnie pozwala nam nadal inwestować w Wielkiej Brytanii - w nasze produkty, ceny, pracowników i społeczności, którym służymy - Powiedział, Giles Hurley, dyrektor generalny Aldi w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

- Podstawową zasadą naszej działalności w Wielkiej Brytanii od 1990 roku było oferowanie starannie dobranego asortymentu doskonałej jakości produktów w najniższych cenach. Chociaż nieustannie wprowadzamy innowacje, aby zapewnić klientom jeszcze lepsze wrażenia i większą wygodę, nasza podstawowa filozofia pozostaje niezmieniona - dodaje.

I podkreśla, że ponieważ perspektywy gospodarcze Wielkiej Brytanii są coraz bardziej niepewne, rodziny bardziej niż kiedykolwiek przejmują się rachunkami za zakupy spożywcze. Widzieliśmy już wcześniej, że nasi klienci potrzebują nas najbardziej w czasach trudności finansowych, dlatego nasze zobowiązanie do pozostania najtańszym brytyjskim supermarketem jest ważniejsze niż kiedykolwiek.

Komentując reakcję supermarketu na wybuch epidemii koronawirusa na początku roku, dodał - Reakcja na wyzwanie, jakim stała się pandemia Covid-19, była zarówno heroiczna, jak i historyczna. Jak zawsze, 36 000 naszych współpracowników i tysiące dostawców stanęło na wysokości zadania.

* Źródło: dane Kantar Worldpanel, 52 tygodnie do 29 grudnia 2019 r.
** Dane Kantar Worldpanel, 12 tygodni do 6 września 2020 r.
*** Badanie cen Grocer 33, opublikowane 21 sierpnia 2020 r .; porównanie cen supermarketów w sierpniu, opublikowane 8 września 2020 r.

Joanna Hamdan 11620 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.