Pepco nie zwalnia mimo pandemii

Sieć uruchomiła właśnie w Polsce tysięczny sklep, a w październiku zamierza wejść na zupełnie nowy rynek.

24 września w Centrum Handlowym NoVa Park w Gorzowie przy ul. Przemysłowej 2 ruszył tysięczny sklep sieci o powierzchni 500 mkw. Jest to już piąta placówka pod szyldem Pepco w tym mieście.

W dniu otwarcia, w gorzowskim sklepie pojawił się i zaśpiewał Grzegorz Hyży, a towarzyszyła mu instagramerka relacjonująca na żywo wydarzenia ze sklepu.

Na tym nie koniec. - Z powodu pandemii i czasowego zamknięcia sklepów, naturalnie musieliśmy reagować poza schematami. Po ponownym otwarciu naszych sklepów klienci bardzo szybko do nich wrócili. Ten entuzjazm klientów Pepco przełożył się na większy niż oczekiwaliśmy ruch, a co za tym idzie wzrost sprzedaży. A sytuacja kryzysowa zakłóciła nasz cykl sezonowości, byliśmy więc zmuszeni zrewidować politykę promocyjną. Wprowadzona w maju promocja 30% obniżki na cały asortyment spotkała się z niezwykle pozytywnym odbiorem, dzięki czemu produkty rotowały szybciej, robiąc miejsce na półkach dla nowych kolekcji - tłumaczy Pepco.

Ostatecznie sieci udało się zrealizować plany ekspansji, otworzyć zaplanowane nowe lokalizacje i zainaugurować swoją działalność we Włoszech.

Pepco zapowiada także, że szyld sieci ma się pojawić na zupełnie nowym rynku. Jeszcze w październiku Pepco otworzy pierwsze sklepy poza Unią Europejską - w Serbii.

Z kolei w przyszłym roku, na wiosnę Pepco chce rozkochać w swojej marce mieszkańców Hiszpanii.

- Ufamy, że podobnie jak Włochów, pierwszych naszych klientów spoza Europy środkowowschodniej, pozytywnie zaskoczymy szeroką ofertą i niskimi cenami - informuje Pepco.

Obecnie sieć Pepco liczy 2100 sklepów w 12 krajach europejskich: w Bułgarii, Czechach, Chorwacji, Estonii, Litwie, Łotwie, Polsce, Rumunii, Słowacji, Słowenii, we Włoszech i na Węgrzech. W Polsce sieć działa od 1999 r. Rocznie Pepco otwiera około 300 nowych sklepów. W dobiegającym końca, bieżącym roku finansowym sieć otworzyła 304 sklepy, a ponad 100 istniejących zostało powiększonych lub relokowanych. Jak zapowiada Pepco następny rok planuje zrealizować na podobnym poziomie.

Więcej o Pepco można przeczytać TUTAJ

Joanna Hamdan 11407 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.