Ruch z kioskiem bez kioskarza i ... gazet

Ruch uruchomił kiosk inny niż wszystkie. Obiekt stanął w Warszawie przy ul. Puławskiej 1 (przy Placu Unii Lubelskiej).

Czym nowy kiosk różni się od tych już istniejących? Jest samoobsługowy -  kioskarza zastąpiły maszyny, które pozwalają na sprzedaż ponad 175 artykułów spożywczych oraz niespożywczych, dostosowanych do lokalizacji oraz potrzeb klientów. To nie jedyna różnica - w kiosku jak na razie nie ma gazet. 

Docelowo w kiosku oprócz świeżo mielonej kawy oraz herbaty, przekąsek, słodyczy i napojów oraz oferty produktów z kategorii higienicznej sprzedawane mają być także gazety.

- Nie wykluczamy sprzedaży gazet w samoobsługowym kiosku. Jednak artykuł taki jak prasa jest trudnym produktem jeżeli chodzi o sprzedaż vendingową. Ponadto niestety na dzień dzisiejszy nie ma na rynku dostępnej technologii, która by to umożliwiała. Jednak pracujemy nad takim rozwiązaniem, aby móc zaproponować klientom również możliwość kupna gazet w naszym samoobsługowym kiosku - zapewnia Wojciech Paczyński, rzecznik prasowy Ruch.

Jak działa kiosk?

Sprzedaż jest możliwa 24h na dobę, a sama transakcja zakupowa zajmuje kilkanaście sekund. Wystarczy wybrać produkty oraz zrealizować płatność w formie bezgotówkowej, na dedykowanym terminalu płatniczym. Kiosk samoobsługowy ma dwie ściany przeznaczone do sprzedaży. - Na każdej ze ścian zainstalowano osobny terminal płatniczy, tak by maksymalnie usprawnić sprzedaż - wyjaśnia Tomasz Iwanicki, kierownik Działu Rozwoju i Utrzymania Sieci Ruch.

Jak zapewnia Ruch to pierwsze tego typu rozwiązanie polegające na wykorzystaniu wolnostojącego kiosku, w którym maszyny są zabudowane.

Firma na razie nie zdradza planów co do dalszego rozwoju samoobsługowych kiosków, ale zapewnia, że format ten będzie rozwijany. Kolejne punkty na pewno będą się pojawiały w lokalizacjach, gdzie tego typu rozwiązanie będzie się mogło sprawdzić.

- W związku z tym, że kioskiem samoobsługowym opiekuje się agent już prowadzący punkt Ruch-u ale w formie tradycyjnej, to dla niego jest to kolejne narzędzie do osiągnięcia dodatkowych zysków - dodaje rzecznik Wojciech Paczyński.

I jak zapewnia, do kiosku na bieżąco dostarczane będą świeże produkty, niezbędny serwis urządzeń oraz samej infrastruktury. Przy automacie do parzenia kawy zamontowany jest dozownik z płynem dezynfekcyjnym, tak aby możliwe było zapewnienie odpowiedniego standardu bezpieczeństwa transakcji. Sam kiosk również będzie regularnie dezynfekowany.

Przedstawiciele Ruch-u przekonują, że pierwszy punkt samoobsługowy daje możliwość badania trendów konsumenckich i dostosowywania najbardziej elastycznej oferty, dostępnej w punkcie sprzedaży. Na klientów czekać będą atrakcyjne propozycje cenowe oraz promocyjne. System płatniczy zainstalowany w samoobsługowym kiosku pozwala na płatność zarówno kartą, jak i BLIK-iem.

- Staramy się wyczuwać trendy klientów oraz szukać nowych formatów sprzedaży, tak by móc zapewnić naszą ofertę wszędzie tam, gdzie są potencjalni klienci. Samoobsługowy punkt sprzedaży to z jednej strony wygodne miejsce zakupów, a z drugiej możliwość działania w trybie non-stop. Jesteśmy przekonani, że tego typu pomysł przyjmie się na rynku i już niebawem będziemy mogli zwiększać sieć samoobsługowych kiosków, w których będzie można kupić najpotrzebniejsze rzeczy, coś zjeść a przy tym wypić smaczną kawę lub herbatę - podsumowuje Piotr Regulski, członek zarządu Ruch.

Joanna Hamdan 11442 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.