Pepco otwiera w Polsce swój tysięczny sklep!

Dziś, czyli 24 września, w Gorzowie Wielkopolskim, w galerii Nova Park, Pepco otwiera swój tysięczny sklep w Polsce.

Tysięczny sklep w Polsce jest jednocześnie piątym sklepem sieci w Gorzowie. - Historia naszej sieci rozpoczęła się 20 lat temu. Przez te dwie dekady konsekwentnie otwieraliśmy nowe sklepy, wkraczaliśmy na nowe rynki, ulepszaliśmy ofertę i witaliśmy w naszym gronie pracowników oraz klientów - mówi Radosław Spychalski, dyrektor ds. sprzedaży Pepco. Jak twierdzi, bez jednych i drugich nie byłoby sukcesu firmy.

Na profilu firmy na FB, przy okazji informacji o otwarciu tysięcznego sklepu Pepco, konsumenci zwracali uwagę, że jest jeszcze wiele lokalizacji, w których sklep mógłby zaistnieć oraz, że przydałoby się uruchomienie e-sklepu tej marki. - Oj tak sklep internetowy przydałby się, bo nie zawsze można dostać te ubrania które są dostępne w innych Pepco, a jak są to kilka sztuk i można zapomnieć o kupnie - to jeden z wielu tego typu komentarzy. Firma na razie nie zdradza, czy w ogóle myśli o takim rozwiązaniu.

Pepco działa na polskim rynku od 1999 r., pierwotnie jako £-stretcher (Poundstrecher). W 2004 r. sklepy zostały przejęte przez południowoafrykańską firmę Pepkor zmieniły nazwę na Pepco. Jako pierwsi szyld ten zobaczyli mieszkańcy Poznania, a przez kolejnych 15 lat sieć prowadziła intensywną ekspansję, najpierw głównie w mniejszych miejscowościach. Postawiła na odzież dziecięcą (damską i męską sprzedaje także, ale widać nacisk na sprzedaż tanich, za to szybko potrzebujących wymiany ubranek dla najmłodszych), artykuły dekoracyjne i wyposażenia wnętrz, zabawki czy artykuły sezonowe. W sklepach eksponuje ofertę pod hasłem "Produkty z gazetki", która wydawana jest co dwa tygodnie.

Dziś do Pepco należy 1000 sklepów w całym kraju, a według polskiej edycji globalnego badania wizerunku marek YouGov BrandIndex agencji Inquiry, w Pepco w 2019 r. robiło zakupy 30% konsumentów i był to najlepszy wynik spośród wszystkich marek modowych, przed H&M-em i Reserved. Jej siły dowodzi też fakt, że pod koniec września ub.r. właściciel sieci poinformował o zmianie nazwy całej europejskiej spółki na Pepco Group, choć ma też inne marki.

Obecnie na Starym Kontynencie ma niemal 2,7 tys. placówek pod trzema szyldami. Największy to właśnie Pepco liczące ok. 2 000 sklepów i działające w 11 krajach Europy Środkowo-Wschodniej, zatrudniając 16 tys. osób, czyli niemal połowę załogi całej firmy. Docelowo chce mieć nawet 4 tys. sklepów i zostać europejskim liderem segmentu dyskontów niespożywczych. Poza naszym regionem działa też w Wielkiej Brytanii, Irlandii i Hiszpanii.

Ze względu na bezpieczeństwo i obostrzenia związane z epidemią, większość działań celebrujących otwarcie tysięcznego sklepu Pepco przeniesiono do internetu, ale "kilka niespodzianek" ma czekać na klientów gorzowskiego sklepu w dniu otwarcia.

Nowa placówka to także okazja do wsparcia najmłodszych. Pepco, we współpracy z Urzędem Miasta Gorzowa Wielkopolskiego, przekaże paczki z artykułami szkolnymi i zabawkami wszystkim gorzowskim przedszkolom. Do ponad czterech tysięcy dzieci trafią .in.: pisaki, farby, plastelina, kredki, kolorowanki, zestawy do prac artystycznych oraz gry planszowe i zręcznościowe.

Ilona Mrozowska 3824 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.