Akademia Umiejętności i jej strzał w 10.

10 tysięcy przeszkolonych online właścicieli i pracowników sklepów detalicznych - Akademia Umiejętności Eurocash podsumowuje swoje działania w epidemii.

Wykłady ekspertów oraz mówców motywacyjnych, webinary i szkolenia prowadzone przez prawników i specjalistów BHP, e-booki, ścieżka wdrożeniowa dla nowo zatrudnionych pracowników. To tylko niektóre z aktywności edukacyjnych, które na czas epidemii COVID-19 Akademia Umiejętności Eurocash przygotowała dla właścicieli i pracowników sklepów detalicznych zrzeszonych w sieciach franczyzowych Grupy Eurocash. Łącznie w blisko 70 spotkaniach online, od marca do połowy września, wzięło udział aż 10 tysięcy uczestników. 

Pomoc od pierwszych dni epidemii

Pierwsze webinarium zorganizowane przez AUE w związku z epidemią odbyło się już 18 marca i dotyczyło m.in. zagadnień pracowniczych, takich jak zasiłki opiekuńcze czy kwarantanny. Partnerem tego, jak i kilku późniejszych webinariów z aktualnymi poradami prawnymi, była kancelaria SKS. Od kwietnia Akademia prowadziła też regularne warsztaty online, dla kierowników i pracowników sklepów spożywczych, podczas których przekazywane były praktyczne wskazówki dotyczące pracy sklepów w czasie epidemii.

Eksperci i trenerzy AUE opracowali również specjalny kompleksowy program edukacyjny, który miał pomóc przedsiębiorcom w sprawnym i bezpiecznym wdrożeniu do pracy nowo zatrudnionych pracowników i kierowników sklepów czy magazynierów. Każde ze stanowisk w sklepie otrzymało specjalnie stworzoną dla siebie ścieżkę edukacyjno-szkoleniową, realizowaną odpowiednio w ekspresowym, 2-tygodniowym czasie.

Od czerwca Akademia prowadzi również „10 inspirujących wykładów na 10-lecie Akademii Umiejętności Eurocash”, które potrwają jeszcze do końca roku. Eksperci i mówcy motywacyjni poruszają zagadnienia związane z zarządzaniem biznesem w zmieniającym się świecie, trendami konsumenckimi w czasie i po epidemii, scenariuszami na przyszłość, przywództwem i motywacją w trudnych czasach czy technikami radzenia sobie ze stresem.

- Mimo trwającej epidemii i szeregu wiążących się z nią ograniczeń, w 10-lecie Akademii, pokazaliśmy w pełni nasz potencjał – mówi Agata Wrzecionowska-Dzierba, menedżer Akademii Umiejętności Eurocash.

Podkreśla, że misją Akademii od początku naszej działalności jest dostarczanie przedsiębiorcom aktualnej i praktycznej wiedzy, z której mogą korzystać w każdym miejscu i o każdej porze, bez względu na okoliczności.

- Skala przeszkolonych w tym roku osób pokazuje, jak wielu zrzeszonych w sieciach Grupy Eurocash przedsiębiorców potrzebowało wsparcia w zakresie stale zmieniających się przepisów i obostrzeń sanitarnych, interpretacji zapisów Tarczy Antykryzysowej, rekrutacji nowych pracowników, a także spotkań z uznanymi ekspertami, psychologami czy mówcami motywacyjnymi - wymienia Wrzecionowska-Dzierba.

Podkreśla, że w tak trudnych dla wszystkich czasie w Akademii starali się działać i edukować interdyscyplinarnie i nie pomijać żadnych ważnych dla pracowników handlu tematów.

- Nie zamierzamy jednak poprzestać na 10 tysiącach przeszkolonych. Jesienią wystartowaliśmy z kolejnym cyklem 45 praktycznych webinariów – mówi menedżer Akademii Umiejętności Eurocash.

Webinary według potrzeb

Kalendarz jesiennych webinarów został zbudowany w oparciu o wyniki internetowej ankiety przeprowadzonej wśród przedsiębiorców zrzeszonych w sieciach franczyzowych Grupy Eurocash. Dzięki nim webinary są organizowane w sposób optymalny dla właścicieli i ich pracowników – we wskazane przez nich dni i godziny oraz poruszają tematy aktualnie ważne dla klientów Grupy Eurocash. Jako najbardziej palące kwestie w ankiecie wskazano m.in. radzenie sobie ze stresem, skuteczną komunikację z pracownikami, budowanie rentowności sklepu i jego poszczególnych stoisk, dobór asortymentu w zależności od lokalizacji czy psychologia sprzedaży i zachowania konsumenckie.

Webinary te, tak samo jak wszystkie wykłady i treści tworzone przez Akademię Umiejętności Eurocash, dostępne są dla klientów Grupy Eurocash nieodpłatnie i bez ograniczeń. Przedsiębiorcy, którzy należą już do Akademii na nowe webinary mogą zapisać się poprzez platformę edukacyjną www.akademiaeurocash.com.pl – wystarczy wybrać interesujący wykład. Nowym uczestnikom dostęp do Akademii pomagają uzyskać przedstawiciele sieci franczyzowych organizowanych przez Grupę Eurocash.

Akademia Umiejętności Eurocash od 10 lat nieprzerwanie dostarcza przedsiębiorcom nowoczesne narzędzia edukacyjne, wsparcie merytoryczne i praktyczną wiedzą przekazywaną w sposób przystępny i wygodny. Od początku epidemii prowadzi bezpłatne webinaria oraz warsztaty online dla właścicieli sklepów spożywczych z poradami ekspertów nt. szybko zmieniających się przepisów prawnych, np. związanych z prawem pracy (we współpracy z Kancelarią Prawną SKS) czy regulacji i przepisów sanitarnych związanych z BHP w sklepie spożywczym. W 2020 roku w webinariach Akademii Umiejętności Eurocash wzięło udział ponad 10 tys. uczestników. W 2019 roku na platformie edukacyjnej Akademii Umiejętności Eurocash wykonanych zostało 60 tys. kursów e-learningowych.

 

Katarzyna Pierzchała 3838 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.