Platforma eurocash.pl z rekordowymi wynikami

W I półroczu 2020 r. właściciele małych i średnich sklepów zamówili przez eurocash.pl towary za 2,1 mld zł.

Dwa lata temu Eurocash Dystrybucja wprowadziła na rynek eurocash.pl – platformę do zakupów internetowych dla właścicieli małych i średnich sklepów. Przedsiębiorcy zyskali zarówno możliwość wygodnego i szybkiego zamawiania produktów, a także szereg funkcjonalności wspierających zarządzanie sklepem.

Widać, że spodobała im się ta forma zakupów. Tylko w pierwszym półroczu 2020 r., który przypadł na czas „narodowej kwarantanny”, klienci Eurocash Dystrybucja zamówili przez eurocash.pl towary o wartości 2,1 mld zł (+0,5 mld r/r). Ewenementem była sprzedaż przez smartfona, która wyniosła aż 485 mln zł (vs. 270 mln w 1 półroczu 2019 r.), a w lipcu osiągnęła swoją rekordową miesięczną wartość – 100 mln zł.

- Poza regularnym wzrostem wartości sprzedaży, odnotowujemy zwiększone zainteresowanie wersją mobilną wśród klientów Eurocash Dystrybucja. Na koniec pierwszego półrocza mamy 15 tysięcy użytkowników platformy, z czego 6,5 tysiąca korzystało z niej przez smartfon – mówi Tomasz Polański, dyrektor generalny Eurocash Dystrybucja. - Oznacza to ponad 70% wzrost rok do roku w kanale mobile – podkreśla.

Prawdziwym sprawdzianem dla eurocash.pl był czas obostrzeń związanych z koronawirusem. Bezpieczne, bezkontaktowe zamawianie i odbieranie towaru stało się w tym okresie dużą wartością platformy.

- W czasie pandemii odnotowaliśmy widoczny wzrost wartości sprzedaży online. W marcu było to blisko 80 mln zł dodatkowego obrotu – podaje Tomasz Polański. - Trudny okres pandemii pokazał jak duży jest potencjał biznesowy rozwiązań e-commerce dla B2B. W tym czasie, eurocash.pl stał się dla naszych klientów również rzetelnym kanałem informacji dotyczących prowadzenia sklepu wobec obostrzeń związanych z pandemią – mówi.

Na platformie uruchomiono stronę „Bezpiecznie z eurocash.pl”, gdzie publikowane są informacje o obowiązujących regulacjach, porady ekspertów BHP, zarządzania jakością czy prawników. - Strona ta odnotowała w czasie pandemii rekordową liczbę - blisko 100 tysięcy odsłon – zauważa Tomasz Polański.

Zwraca też uwagę, że użytkownicy eurocash.pl chętnie korzystają również z innych funkcjonalności platformy. Szczególnie dużą popularnością cieszą się akcje handlowe i kupony rabatowe. Za ich realizację klienci otrzymują dodatkowe korzyści do wykorzystania w ramach zakupów na platformie. W pierwszym półroczu 2020 roku ponad połowa użytkowników eurocash.pl aktywowała blisko 200 tys. kuponów. W akcjach handlowych wzięło udział ponad 12 tys. klientów Grupy Eurocash.

- Dynamika rynku i stale zmieniające się trendy sprawiają, że platforma eurocash.pl musi się nieustannie rozwijać – tłumaczy Andrzej Szałowski, dyrektor marketingu Eurocash Dystrybucja. - Od początku roku wprowadziliśmy blisko 50 usprawnień. Są to zarówno drobne zmiany ułatwiające użytkowanie, jak i większe funkcjonalności – mówi.

I wymienia, że dużą zmianą było m.in. uproszczenie przejście do oferty innych jednostek biznesowych Grupy Eurocash. Teraz eurocash.pl pozwala na zaopatrzenie sklepu poza produktami spożywczymi i alkoholowymi również w produkty przykasowe, lekarstwa OTC oraz ponad 35 tysięcy produktów uzupełniających oferowanych w eurocash.pl Market.

Platforma eurocash.pl umożliwia przedsiębiorcom prowadzącym małe i średnie sklepy w całej Polsce m.in szybkie i wygodne zamawianie towarów. Można z niej korzystać w wersji online, cloud i mobile. Rozwiązanie zapewnia również dostęp do wiedzy o lokalnym rynku, rankingów najlepiej sprzedających się produktów, podglądu gazetek konkurencji czy informacji o kampaniach telewizyjnych największych producentów FMCG.

Platforma została stworzona przez Eurocash Dystrybucja, część Grupy Eurocash odpowiedzialną za aktywną dystrybucję (z dostawą do klienta). Od niedawna mogą z niej również korzystać klienci Eurocash Eurocash Cash&Carry, Eurocash Serwis i Eurocash Gastronomia.

Katarzyna Pierzchała 3944 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.