2020 dobrym rokiem dla Grupy Otmuchów

Firma podkreśla, że mimo pandemii spółce udaje się osiągać przychody ze sprzedaży na poziomie porównywalnym do roku ubiegłego.

Polski producent słodyczy, słonych przekąsek oraz płatków śniadaniowych z Otmuchowa, podkreśla, że rok 2020 jest dobry dla całej Grupy i to mimo pandemii. - W maju br. wspomnieliśmy o umiarkowanym wpływie pandemii COVID-19 na wyniki finansowe naszej działalności w Q1. Po kilku miesiącach możemy to potwierdzić - tłumaczy spółka. 

Główna spółka w Grupie – ZPC Otmuchów - osiągnęła lepszą rentowność na poziomie 8,4%, co stanowi przyrost o prawie 3 pp. względem H1 2019.

Cała Grupa Otmuchów za pierwsze półrocze 2020 zyskała rentowność 4,6%, lepiej o 1,3 pp. względem półrocza w 2019.

Dużo działań optymalizacyjnych przyniosło obniżenie kosztów, a zmiany w sprzedaży pozwoliły na osiągnięcie przychodów ze sprzedaży na poziomie porównywalnym z ubiegłym rokiem. Jest to duży sukces, gdyż genralnie w kwietniu firma, jak każda inna, odnotowała gwałtowne załamanie rynku z powodu lockdownu.

Jak tłumaczy spółka, było to możliwe dzięki intensywnym działaniom wspierającym oraz dzięki zaangażowaniu pracowników. Aktualnie Grupa Otmuchów pracuje nad szerokim programem inwestycyjnym na najbliższe lata, który pozwoli na produkcję jeszcze lepszych jakościowo i innowacyjnych produktów.

W 2020, w ramach komunikacji marek, firma zaangażowałą się również w działalność CSR. Obie marki: Odra i Freeyu wspierają rozwój pasji i zdrowy styl życia. Wspieramy Fundację MG13 Marcina Gortata, a także drużynę siatkarską STAL NYSA z Plus Ligi. - Chcemy, aby nasze produkty dawały nie tylko przyjemność, ale również impuls do budowania bliskich relacji, motywacji i rozwijania swoich pasji - podkreśla firma.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.