Zgrany kawowy tandem [WYWIAD]

Na polskim rynku debiutują właśnie pierwsze kawy powstałe w wyniku współpracy firmy Nestlé oraz Starbucks. O ich premierze w Polsce opowiada Katarzyna Mrówka, senior product manager Nescafé Dolce Gusto i Starbucks.

Portal handelextra.pl: Kiedy dokładnie planowana jest premiera kaw powstałych w ramach współpracy Nestlé oraz Starbucks na polskim rynku?

KATARZYNA MRÓWKA: We wrześniu kapsułki Starbucks do systemów Nescafé Dolce Gusto i Nespresso pojawiły się w pierwszych sklepach – są już dostępne w stacjonarnych sklepach Carrefour, a także w kanale e-commerce: w naszym oficjalnym sklepie na Allegro i na dolce-gusto.pl (tylko kapsułki tej marki), na Carrefour.pl oraz Frisco.pl.

Mamy jednak bardzo ambitne plany związane z tą marką – nie tylko pod względem dalszego rozwoju portfolio, ale i rozszerzenia dystrybucji produktów. Jeszcze w tym roku planujemy wprowadzić kolejne SKU – będzie to kawa w ziarnach oraz mielona, co jest bardzo ważnym krokiem dla rozwoju naszej oferty w Polsce. Bardzo cieszymy się, że naszym konsumentom będziemy mogli zaproponować tak kompleksową ofertę, dopasowaną zarówno do ich ulubionego sposobu przygotowania kawy, jak i różnorodną pod względem profili smakowych.

Kawy Starbucks są bowiem dostępne w trzech wariantach palenia ziaren: delikatnym, czyli tzw. Blond Roast, zrównoważonym – Medium Roast oraz wyrazistym Dark Roast. Oferujemy też prawdziwe bogactwo różnych aromatów – od słodkich po ziołowe wyczuwalne w naszych propozycjach czarnej kawy, czy w przypadku Nescafé Dolce Gusto także kawy mleczne jak np. Cappuccino czy Caramel Macchiato.

Czy na naszym rynku od razu pojawi się pełny asortyment kaw, a może będzie on wprowadzany sukcesywnie?

W pierwszej kolejności wprowadzamy kapsułki Starbucks do systemów Nespresso i Nescafé Dolce Gusto – łącznie będzie to 10 nowych SKU. Nasi konsumenci najlepiej znają nas właśnie z tej kategorii produktów. Jednak w kolejnym kroku zaproponujemy im także kawę w ziarnach oraz mieloną. Cały asortyment będzie dostępny na rynku z końcem bieżącego roku.

Jak te produkty będą pozycjonowane cenowo?

Ze względu na swoją wysoką jakość, kawy Starbucks zdecydowanie należą do produktów z półki premium. Wynika to ze staranności, jaka przykładana jest na każdym etapie procesu powstawania tej kawy – od korzystania ze zrównoważonych upraw, precyzyjnej selekcji każdego z ziaren, po ich palenie, które pozwala osiągnąć aromat zgodny z autorskimi wyznacznikami Starbucks.

Czy każdy detalista będzie się mógł zaopatrzyć we wprowadzane nowości, czy ich dystrybucja będzie się odbywała tylko do sieci handlowych?

W pierwszej kolejności skupiamy się na kanale nowoczesnym oraz e-commerce. Poza wspomnianymi wcześniej sieciami oraz sklepami online, do końca roku chcemy pojawić się także w innych hipermarketach, a także w sklepach AGD/RTV, w których nasi konsumenci kupują m.in. ekspresy do kawy czy niezbędne do nich akcesoria. Oczywiście, w kolejnych krokach będziemy starać się także o obecność w ofercie dystrybutorów czy sklepów cash & carry, z którymi współpracują właściciele sklepów.

Czy w związku z wprowadzeniem nowego asortymentu nie obawiacie się kanibalizacji z już obecnymi w ofercie firmy kawami?

Przede wszystkim musimy pamiętać o tym, że rynek kawy przygotowywanej w domu bardzo dynamicznie rośnie. Pojawiają się nowe grupy konsumentów, a ci, którzy są z nami już od dawna, szukają urozmaiceń i nowych smaków. Nasza współpraca ze Starbucks jest na to odpowiedzią. Co więcej nasze produkty są doskonałym wyborem dla nowego, młodego konsumenta, który właśnie pojawia się na rynku. Oczywiście, w pewien sposób możemy spodziewać się, że część naszych dotychczasowych konsumentów sięgnie po nowe kapsułki, jednak rosnący potencjał rynku sprawia, że nie obawiamy się wspomnianej kanibalizacji. Takie ubogacenie naszej oferty i jej rozszerzenie zgodnie z oczekiwaniami konsumentów są naszym zdaniem ogromną szansą rozwoju. Szczególnie, że bazujemy na doświadczeniu i wiedzy trzech naprawdę kultowych marek.

Planujecie ciekawe akcje/promocje/kampanie w TV nowych kaw?

Tak, oczywiście – to linia produktów, z którą wiążemy duże nadzieje, będziemy więc wspierać ją promocyjnie. Planujemy działania bezpośrednio do konsumentów – zależy nam, by być dokładnie tam, gdzie nasz potencjalny konsument spędza najwięcej czasu, dlatego skupimy się na kampanii digital i w social mediach.

A jak te produkty przyjęły się na rynkach, na których już są dostępne?

Nasza wspólna oferta wpisuje się w wyraźny globalny trend: wzrasta konsumpcja kawy w domu, co przekłada się na bardzo duże zainteresowanie naszymi produktami. Na wszystkich rynkach, na których kawy Starbucks do przyrządzania w domu są już dostępne – a jest to kilkadziesiąt różnych krajów – nowe produkty zostały przyjęte z ogromnym entuzjazmem. Niezależnie od szerokości geograficznej, konsumenci mają bardzo dobre skojarzenia z marką. Starbucks jest jedną z najbardziej kultowych sieci kawiarni, która znana jest z ogromnej staranności o jakość kawy, a także ciekawych aromatów i smaków. To świetny prognostyk również dla naszej oferty na polskim rynku.

Joanna Hamdan 11442 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.