DHL Express podwyższa ceny

Od 1 stycznia 2021 r. stawki transportowe wzrosną o 6,9%.

Jednocześnie dopłata za element o niestandardowej wadze wyniesie 380 zł, a dopłata za paletę niepiętrowalną osiągnie wartość 780 zł.

- Coroczna korekta cen umożliwia nam dalszy rozwój infrastruktury, a jednocześnie pozwala na stosowanie najnowocześniejszych technologii i indywidualnych, najlepszych z możliwych rozwiązań z zakresu procesów dostarczania przesyłek międzynarodowych naszych klientów - tłumaczy Tomasz Buraś, prezes zarządu DHL Express Polska.

Podkreśla też, że w ostatnim czasie firma zainwestowała "znaczne" środki w odnowienie floty samolotów oraz w sortownie, punkty przeładunkowe i pozostałe obiekty wchodzące w skład globalnej sieci logistycznej DHL. - Obecne i przyszłe inwestycje pomogą nam, naszym klientom i partnerom, w znacznym stopniu przyczynić się do poprawy śladu ekologicznego - dodaje.

Coroczna korekta cen w DHL Express uwzględnia inflację, wahania kursów walut oraz kosztów administracyjnych związane ze zmianami przepisów, regulacji i standardów bezpieczeństwa. Zmiany te są regularnie wprowadzane przez krajowe i międzynarodowe organy w każdym z ponad 220 krajów i terytoriów, w których działa DHL Express. Korekty cen uzależnione są od lokalnych uwarunkowań i mogą się różnić w zależności od kraju oraz będą miały zastosowanie do wszystkich klientów, w przypadku, gdy pozwalają na to zapisy w umowach.

Ponadto z końcem bieżącego roku Wielka Brytania opuści Unię Celną Unii Europejskiej. Zmiana ta spowoduje poniesienie przez firmę znacznych dodatkowych kosztów operacyjnych. Aby wciąż świadczyć usługi na najwyższym, oczekiwanym przez naszych klientów poziomie, od 1 stycznia 2021 r. będzie pobierana opłata za wszystkie przesyłki eksportowe i importowe podlegające odprawie celnej w wymianie między Wielką Brytanią a krajami Unii Europejskiej. Opierając się na dostępnych obecnie informacjach, planuje się, że opłata zostanie ustalona na poziomie 1,12 zł za kg, przy czym minimalna stawka wyniesie 22,30 zł za przesyłkę. Opłata ta może ulec zmianie w zależności od okoliczności.

Joanna Hamdan 11408 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.