Allegro zdominowało polski rynek e-commerce

Przedstawiamy ranking TOP 10 marek e-commerce na polskim rynku.

Rynek e-commerce w Polsce rozwija się od wielu lat, ale do niedawna nie odgrywał znaczącej roli w polskim handlu. Dopiero czasie pandemii, kiedy często jedyną możliwością były zakupy online, sklepy internetowe przeżyły prawdziwe oblężenie. Nastąpiło radykalne przyspieszenie rozwoju e-commerce.

Ranking TOP 10 marek e-commerce na polskim rynku powstał na podstawie badania YouGov BrandIndex, realizowanego przez firmę Inquiry.

Król jest jeden

Najważniejszą marką w handlu internetowym w Polsce jest Allegro – ponad połowa internautów w Polsce korzystała z tego serwisu przynajmniej raz w ciągu ostatniego miesiąca. Bardzo wysoki jest też wskaźnik zadowolenia dla tej marki, co stawia Allegro w absolutnej czołówce wszystkich marek handlowych, monitorowanych w badaniu YouGov BrandIndex – nie tylko e-commerce. W handlu stacjonarnym tak duży zasięg mają tylko największe sieci spożywcze i drogeryjne.

Jeśli chodzi o liczbę klientów, kolejna marka w polskim internecie, OLX (należąca także do grupy Allegro), jest na dalekim drugim miejscu – tylko 13% respondentów korzystało z tego serwisu co w tym samym okresie. Podium zamyka niemal równie popularny sklep rossmann.pl.

W grupie TOP 10 znalazły się ponadto Aliexpress, empik.com, lidl-sklep.pl, mediaexpert.pl, Zalando, castorama.pl i mediamarkt.pl, jednak żadna z tym marek nie przekroczyła progu 10%. Warto zwrócić uwagę, że w TOP 10 nie ma firmy Amazon, która dopiero wchodzi na polski rynek.

Ciekawie przedstawia się także ranking satysfakcji. Uwagę zwraca między innymi bardzo wysoka pozycja sklepu internetowego empik.com. Wśród TOP 10 marek o najwyższym wskaźniku satysfakcji znalazły się także decathlon.pl i eobuwie.pl, które mimo mniejszej liczby klientów robiących zakupy w ciągu ostatniego miesiąca cieszą się dużym uznaniem.

Agnieszka Górnicka, prezes firmy badawczej Inquiry, tak komentuje ten ranking: - Pandemia spowodowała, że rynek e-commerce zaczął się bardzo szybko rozwijać. Można powiedzieć, że w 3 miesiące skoczyliśmy o 3 lata do przodu. Wcześniej tylko nieliczne sieci naprawdę poważnie traktowały kanał online – dziś jest to już koniecznością. Zapowiadane wejście firmy Amazon do Polski niewątpliwie spowoduje dalsze zmiany na rynku - podkreśla.

 

Katarzyna Pierzchała 3817 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.