Zmiany w sklepach: znakowanie mięsa krajem pochodzenia

30 września wchodzą w życie przepisy nakładające obowiązek znakowania mięsa sprzedawanego na wagę grafiką przedstawiającą flagę kraju pochodzenia produktu.

30 czerwca br. ujrzało światło dzienne rozporządzenie ministra rolnictwa i rozwoju wsi, które zmieniło wcześniejsze przepisy w sprawie znakowania „poszczególnych rodzajów środków spożywczych”.

Zarządza ono, aby w przypadku świeżego, schłodzonego i zamrożonego mięsa ze świń, owiec, kóz i drobiu, umieścić znak graficzny zawierający informacje – odpowiednio dla każdego rodzaju mięsa – o państwie lub miejsca pochodzenia, zgodnie z przepisami rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) z 2013 r.

Grafika musi przedstawiać flagę państwa pochodzenia i może mieć uproszczoną formę, o ile pozwala to na właściwą identyfikację państwa pochodzenia mięsa.

W przepisach jest jasno zapisane, że „informacje dotyczące państwa pochodzenia i grafiki przedstawiającej flagę państwa pochodzenia podaje się na wywieszce umieszczonej w widocznym miejscu, towarzyszącej bezpośrednio jego prezentacji”.

Co więcej, informacje te muszą być podane z zastosowaniem czcionki o wysokości nie niższej niż użyta do prezentacji jego nazwy. A wysokość grafiki przedstawiającej flagę państwa pochodzenia mięsa nie może być niższa niż wysokość czcionki użytej do prezentacji jego nazwy.

Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 90 dni od dnia ogłoszenia, czyli 30 września br.

Katarzyna Pierzchała 3720 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.