Mlekovita mniej plastikowa

Firma chce zredukować ilość tworzyw sztucznych aż o 100 tys. kg w skali roku.

W tym celu Mlekovita zmniejszyła m.in. grubość folii dolnej w opakowaniach serów żółtych w plastrach (1 kg, 800 g i duopak 500 g) oraz zmieniła sposób pakowania serów dojrzewających, serów mozzarella i bezwodnego tłuszczu mlecznego w bloku.

- Nowe opakowania zyskał też jogurt naturalny 150 g – kubek z etykietą termokurczliwą zamieniono na kubek z bezpośrednim nadrukiem etykiety. To jedna z bardziej zauważalnych zmian, ponieważ opakowania złożonego z dwóch warstw tworzywa sztucznego, jedna zniknęła całkowicie. Zmieniono również etykietowanie butelek kefiru i maślanki 1 kg – etykieta z roli zastąpiła stosowaną wcześniej etykietę termokurczliwą, co ograniczy ilość tworzyw sztucznych o 30 tys. kg rocznie - mówi Edyta Cybulska, kierownik Wydziału UHT, Grupa Mlekovita (na zdjęciu).

Zmiany w opakowaniach produktów to tylko jeden z przykładów inwestycji prośrodowiskowych firmy.

Celem Mlekovity jest wprowadzanie i utrzymywanie najwyższych standardów w zakresie ochrony środowiska. Firma stale modernizuje swoje zakłady, m.in. wybudowała kotłownię gazową i elektrociepłownię w zakładzie w Trzebownisku na Podkarpaciu, elektrociepłownię w zakładzie w Lubawie oraz nową kotłownię gazową w zakładzie w Morągu. Konsekwentnie wymienia też m.in. instalacje oświetleniowe w halach produkcyjnych oraz w magazynach na energooszczędne oświetlenie typu LED.

Joanna Hamdan 11261 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.