Żabka tłumaczy, czym jest dla niej odpowiedzialność

Społeczna oczywiście. Firma opublikowała swój pierwszy raport ESG, podsumowujący jej działania CSR w 2019 r.

Raport „Blisko i odpowiedzialnie” to pierwsza publikacja, która podsumowuje działania Żabki w obszarze CSR w ujęciu rocznym, zgodnie z międzynarodowym standardem GRI.

Satysfakcja filarem Żabki

Żabka od lat realizuje wizję rozwoju, która zakłada transformację w trzech wymiarach jednocześnie: zmianę formatu sklepów, przejawiającą się m.in. w ich gruntownych remodelingach; transformację cyfrową, której efektem są m.in. aplikacja dla klientów i nowoczesne narzędzia mobilne wspierające pracę franczyzobiorców; oraz transformację odpowiedzialności.

Ta ostatnia jest ważna dla firmy, która – według przedstawicieli centrali sieci - rozwija się odpowiedzialnie, z poszanowaniem pracowników, partnerów handlowych, franczyzobiorców, klientów, oraz w pełni respektując przepisy prawa i zasady etyczne. Spółka aktywnie inicjuje także działania zmierzające do ograniczenia swojego wpływu na środowisko naturalne.

Warto podkreślić, że Żabka Polska jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się sieci handlowych typu convenience w Europie. Jej rozwój wspierają nowoczesne narzędzia pracy, innowacyjne rozwiązania oraz efektywna komunikacja.

- Decyzje biznesowe pomaga nam podejmować sztuczna inteligencja. Jednak my nowoczesność rozumiemy znacznie szerzej – przyznaje Tomasz Suchański, prezes zarządu Żabka Polska. - Realizację strategicznych priorytetów łączymy ze społeczną odpowiedzialnością. W centrum naszej uwagi stawiamy przede wszystkim człowieka i jego potrzeby, nie zapominając jednak o wspólnej odpowiedzialności za środowisko naturalne i nasze najbliższe otoczenie – tłumaczy.

I dodaje, że to satysfakcja całego zespołu, zadowolenie każdego klienta, troska o lokalne społeczności i ekologię są filarami działań Żabki w obszarze CSR.

Kompendium wiedzy CSR

Firma w 2019 r. rozpoczęła dyskusję z pracownikami i współpracownikami na temat redefinicji zestawu najistotniejszych dla niej wartości. Dzięki temu już rok po zdefiniowaniu kodeksu postępowania, ponad 90 proc. pracowników poprawnie identyfikowało wartości Żabki, a 75 proc. utożsamiało się z nimi.

– Rok 2019 był dla Żabki wyjątkowy nie tylko z uwagi na świetne wyniki. W tym roku po raz pierwszy rozpoczęliśmy otwarty dialog z całym zespołem na temat wartości, jakimi Żabka chce się kierować w swojej codziennej działalności biznesowej. Otwartość, wiarygodność, odpowiedzialność i ambicja na stałe wpisały się do kodeksu naszego postępowania – wymienia Tomasz Suchański.

Jego zdaniem podobne rozumienie filozofii organizacji stało się kluczem do jej sukcesu. - Jesteśmy świadomi, że tylko otwarty na innowacje, wyzwania i drugiego człowieka, ambitny zespół jest w stanie w takim tempie rozwijać naszą sieć – podkreśla prezes Żabki.

Żabka jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience liczącej ponad 6400 placówek prowadzonych przez ponad 4900 franczyzobiorców pod marką Żabka. W 20 lat działalności na polskim rynku, spółka zdobyła pozycję lidera segmentu sprzedaży convenience. Jej sklepy są odwiedzane codziennie przez blisko 2 miliony klientów, a 12 milionów konsumentów mieszka nie dalej niż 300 m od najbliższej Żabki. W nowym formacie, wzbogaconym o szeroki wachlarz usług dodatkowych, funkcjonuje już ponad 6000 sklepów.

Katarzyna Pierzchała 3731 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.