Żabka, Biedronka czy Lewiatan: Poczta rozwija sieć click & collect

Poczta Polska poinformowała właśnie, że dysponuje największą w kraju siecią click & collect. Oprócz własnych placówek pocztowych tworzą ją m.in. sklepy Żabka, Biedronka i Lewiatan.

Forma dostawy click & collect, czyli popularne zamów i odbierz umożliwia odbiór paczek w punkcie, które nawiązało współpracę z Pocztą Polską. Firma ta właśnie zwiększyła liczbę takich punktów do ponad 13 tys., co oznacza, że dysponuje największą w kraju siecią click & collect.  

Oprócz własnych placówek pocztowych tworzą ją sklepy Żabka, stacje PKN Orlen oraz kioski i saloniki prasowe RUCH, a także automaty paczkowe w Biedronkach, w sklepach Lewiatan i na pocztach. 

Rozwój sieci Odbiór w Punkcie wpisuje się w strategię Poczty Polskiej, która zakłada zwiększenie udziału w rynku KEP (przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczek). Rozwój rynku KEP wynika z popularności zakupów dokonywanych przez internet oraz z rozwoju handlu wysyłkowego.

– Wygoda, dostępność i powszechność to główne atuty naszej sieci punktów odbioru. To odpowiedź na oczekiwania klientów, aby mogli odbierać zamawiane w e-sklepach towary przy okazji załatwiania codziennych spraw - mówi Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej. – Sukcesywnie rozwijamy naszą sieć i prowadzimy rozmowy z partnerami, dzięki którym może być ona jeszcze większa - podkreśla Tomasz Zdzikot.

Każda transakcja zakupu towaru w internecie skutkuje nadaniem nowej przesyłki. Powszechne już e-zakupy, takie jak artykuły elektroniczne, odzież, książki czy też zabawki zostały uzupełnione o nowe artykuły, które wcześniej klienci kupowali w tradycyjnych sklepach. Coraz częściej w e-sklepach Polacy zamawiają lekarstwa, żywność czy też artykuły budowlane. Zostaje do wyboru tylko sposób, w jaki e-zakupy mają do nas trafić.

Pandemia koronawirusa spowodowała przeniesienie aktywności zakupowej wielu klientów do internetu i spowodowała jeszcze gwałtowniejsze wzrosty na rynku e-commerce w I półroczu 2020. Obecnie ta gwałtowna dynamika wygasa, jednak ogólny trend zachowań konsumenckich polegających na przenoszeniu do sieci zakupów w dalszej perspektywie - według Poczty Polskiej - będzie rósł.

Spółka udostępnia też klientom indywidualnym w każdej placówce możliwość nadania pocztowej przesyłki do odbioru w wybranym punkcie na terenie całej Polski.

Ilona Mrozowska 3777 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.