Właściciel Media Markt o zwolnieniach

Zwolnienia będą, ale najpierw konieczne są konkretne ustalenia ze wszystkimi zaangażowanymi stronami we wszystkich krajach. - Nie skupiamy się na zamknięciach sklepów - przekonuje HandelExtra przedstawiciel właściciela.

Na początku sierpnia spółka Ceconomy, właściciel sieci Media Markt i Saturn, poinformowała, że zlikwiduje nawet 3,5 tys. miejsc pracy przede wszystkim w Europie poza rodzimym rynkiem niemieckim.

Ceconomy zarządza sieciami Media Markt i Saturn poprzez MediaMarktSaturn Retail Group i swoje odziały w danym kraju jak MediaMarkt Saturn Polska.

W związku z tym, że MediaMarkt Saturn Polska, jako lokalna grupa, nie udziela komentarza na temat odgórnych decyzji właściciela sieci postanowiliśmy zwrócić się z zapytaniem do działu odpowiedzialnego za międzynarodową komunikację korporacyjną spółki.

- Teraz, gdy odpowiedzialne organy zatwierdziły wprowadzenie nowej struktury organizacyjnej w Grupie MediaMarktSaturn, omawiane będą dalsze szczegóły dotyczące modelu operacyjnego i związanego z nim harmonogramu wdrażania ze wszystkimi zaangażowanymi stronami we wszystkich krajach. Będzie to wymagało optymalizacji i standaryzacji struktur i procesów - w całej firmie, we wszystkich krajach, zarówno w zakresie funkcji administracyjnych, jak i organizacji sklepów. Nie skupiamy się tutaj na zamknięciach sklepów - informuje Juergen Schulze-Ferebee, manager international corporate communications, MediaMarktSaturn Retail Group.

I dodaje, że wprowadzenie nowej struktury organizacyjnej wymaga koordynacji z przedstawicielami pracowników oraz kierownictwem z danych krajów. Negocjacje te wkrótce się rozpoczną. Nie można zatem obecnie powiedzieć, w jakim stopniu wpłynie to na sklepy lub pracowników w Polsce.

Przypomnijmy. Informacja o tym, że spółka planuje ujednolicenie struktury, standaryzację pewnych procesów, a co za tym idzie - wygenerowanie oszczędności, pojawiła się na początku sierpnia. Wtedy Ceconomy ujawniło, że planuje zamykanie niektórych lokalizacji i maksymalne skoncentrowanie się na zapewnieniu jak najlepszego  "customer experience" w sklepach.

Na koniec marca Ceconomy miało 1025 sklepów w 13 krajach Europy, w tym 88 w Polsce. W sumie spółka zatrudnia 55 tys. osób.

Więcej o reorganizacji i zwolnieniach w Media Markt TUTAJ

Joanna Hamdan 11242 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.