Lidl szuka pracowników i rusza z nową kampanią

Sieć właśnie wystartowała z nową kampanią employer brandingową - "Twoja praca na lata". Podkreśla w niej stabilność, a także elastyczność oferowanego zatrudnienia.

W tym momencie ponad 8 500 pracowników Lidla pracuje w firmie powyżej 5 lat. Od początku marca br. osoby na stanowisku pracownika sklepu zarabiają od 3 400 zł brutto do 4 150 zł brutto na początku zatrudnienia (w zależności o d lokalizacji). Po roku pracy sieć gwarantuje wzrost płacy do poziomu – 3 500 zł brutto do 4 350 zł brutto, a po dwóch latach stażu pracy od 3 700 zł brutto do 4 600 zł brutto.

Operator chwali się, że dzięki przejrzystym warunkom zatrudnienia oraz możliwościom nieustannego rozwoju, stał się pracodawcą godnym zaufania, z którym pracownicy zostają na lata. Jego zdaniem niezwykle istotne dla osób pragnących planować swój budżet jest fakt, że w Lidlu na start wiedzą, ile będą zarabiać z biegiem czasu. Wartości wynagrodzenia w kolejnych latach pracy jest nie tylko deklaracją, ale przede wszystkim widocznym zapisem w umowie.

Z Lidlem zostaje się „na lata”

W najnowszej kampanii – „Praca na lata” – sieć przedstawia sylwetki czterech pracowników – Magdy, Moniki, Patryka oraz Macieja, którzy swoim stażem pracy potwierdzają, iż nie jest to praca tylko na chwilę.

Magda Suchomska, jak sama mówi, choć nie była kandydatką idealną - Lidl dał jej szansę. Jest związana z firmą od ponad 4 lat, pracuje w sklepie na stanowisku specjalistki non-food. Elastyczny wymiar pracy w Lidlu umożliwił jej zachowanie balansu i połączenie życia zawodowego z macierzyństwem.

Do Lidla na chwilę przyszedł też Patryk Zarzecki. Zaczynał od pracy wakacyjnej, a teraz ma już pomysł na swoją karierę w firmie i stara się go realizować. Udział w Akademii Prestige, czyli cyklu szkoleń skierowanych do pracowników sklepów, umożliwił mu awans na stanowisko zastępcy managera sklepu.

Lidl oferuje liczne programy rozwojowe oraz doskonalenie kompetencji pracowników niezależnie od stanowiska. Każdy nowo zatrudniony pracownik otrzymuje swój indywidualny plan wdrożenia, który jest realizowany pod okiem managera, przy wsparciu działu personalnego. Osobą zajmującą się szkoleniami nowych pracowników w Lidlu jest między innymi kolejny bohater kampanii – Maciej, związany z firmą od 7 lat. W swojej codziennej pracy zajmuje się wdrażaniem nowych osób w codzienne obowiązki – pokazywanie drogi i kierunku, tak aby działania sklepu oraz całej firmy nie miały dla nich tajemnic.

Zespół liczony w tysiącach

Dziś zespół Lidla tworzy ponad 23 tysięcy pracowników. Sieć oferuje im szeroką gamę benefitów oraz świadczeń pozapłacowych. Każda osoba zatrudniona w Lidlu może liczyć na prywatną opiekę medyczną, ubezpieczenie na życie, kartę Multisport, wyprawki szkolne oraz dla maluszków, a także bony i paczki świąteczne. Pracownicy oraz członkowie ich rodzin mogą też korzystać ze specjalnego programu wsparcia, które oferuje im bezpłatną i anonimową możliwość korzystania z porad prawnych, psychologicznych i finansowych.

Średni staż pracy w Lidlu wynosi 4,62 lata, aż 8,5 tys. pracowników Lidl Polska ma za sobą co najmniej 5 lat pracy. - Jest to dla nas idealne potwierdzenie hasła „praca na lata”. Warto także podkreślić jak ważna jest praca naszych pracowników, którzy każdego dnia realizują misję dostarczania społeczeństwu żywności, bez względu na okoliczności. Właśnie to stanowi dla nas największą motywację – mówi Wolfgang Hennen, członek zarządu ds. personalnych Lidl Polska.

Ważną kwestią, która sprawia, że pracownicy zostają w Lidlu na lata jest też sprawiedliwe wynagradzanie pracowników zajmujących równorzędne stanowiska i wykonujących tę samą pracę bez względu na płeć. W tym celu Lidl Polska ustanowił nagrodę Lidl Fair Pay, wyróżniającą firmy, których także celem jest równe traktowanie pracowników.

Kampania „Praca w Lidlu” rozpoczęła się w poniedziałek, 14 września. W Polsce Lidl prowadzi ponad 730 sklepów.

 

 

 

Katarzyna Pierzchała 3731 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.