Szyld Aligator zniknie z rynku

GK Specjał planuje wygasić nazwę sklepów własnych Aligator - dowiedział się HandelExtra.pl. Placówki przyjmą logo innej sieci należącej do rzeszowskiej spółki.

Grupa Kapitałowa Specjał jest bardzo zróżnicowana. Oprócz sieci hurtowni tworzy ją 9334 sklepów działających w sieciach franczyzowych Nasz Sklep, Livio oraz Rabat Detal (dane na koniec 2019 r.). W jej skład wchodzi również 60 placówek własnych pod szyldami Nasz Sklep, Delikatesy Premium, Livio i Aligator.

W ramach tej ostatniej sieci działa 20 sklepów. Zlokalizowane są głównie na terenie województwa dolnośląskiego, ale także opolskiego. To sklepy convenience - ich powierzchnia sprzedaży mieści się w granicach 80 – 120 mkw. Koncepcja zakłada obecność jak najbliżej klienta, dlatego większość placówek z szyldem Aligatora znajduje się na osiedlach mieszkaniowych.

Atutem tej sieci są długie godziny otwarcia – sklepy otwarte są przez 17 godzin dziennie (od poniedziałku do soboty od 6:00 do 23:00, a w niedziele od 10:00 do 21:00). Klienci mają do wyboru 2 tysiące różnych produktów. Czeka na nich świeże pieczywo, nabiał, wędliny – dostarczane przez lokalnych hurtowników. Aligatory mają również rozbudowaną półkę alkoholową, w tym szeroki asortyment piwa oraz mocniejszych trunków. W ofercie nie brakuje także artykułów chemicznych oraz kosmetyków.

- Myślimy nad wygaszeniem szyldu Aligator – potwierdza nam Krzysztof Tokarz, prezes GK Specjał.

Tłumaczy, że zmniejszenie liczby brandów jest zasadne m.in. ze względów promocyjno-marketingowych. - Jest plan, aby włączyć szyld Aligatora do struktur Livio – ujawnia.

Pierwsze kroki do wygaszenia szyldu już zostały poczynione. Nie działa już strona internetowa sklepaligator.pl, nie ma też aktualizacji fan page’a sieci.

Wcześniej sieć sklepów Aligator należała do Polskiej Grupy Drogeryjnej, od której w połowie czerwca 2018 r. Specjał przejął także większościowy pakiet udziałów w Rabacie Detal, operatorze sklepów franczyzowych.

Sieć ma już 11 lat. Pierwszy testowy sklep Aligator został otwarty we Wrocławiu w kwietniu 2009 r. Próba wypadła pomyślnie – Aligator spodobał się klientom – dlatego pięć kolejnych placówek powstało w grudniu 2010 r. Projekt zrodził się w głowach twórców Eko Holding – jednej z największych polskich firm handlowych, która wprowadziła na rynek takie marki jak Eko (sieć supermarketów) czy Jasmin (ogólnopolska sieć drogerii).

 

 

 

 

 

Katarzyna Pierzchała 3731 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.