1 września najlepszy w centrach handlowych

Odwiedzalność w obiektach handlowych pierwszym tygodniu września wyniosła - w zależności od dnia - średnio od 78 do 109% ubiegłorocznych wartości w badanych centrach w dni handlowe - podaje PRCH.

Najlepszy wynik zanotowano w pierwszy dzień roku szkolnego, we wtorek 1 września. Jedno centrum odwiedziło wtedy średnio ponad 12 600 osób, o ok. tysiąc osób więcej niż przed rokiem, co stanowi 109% ubiegłorocznej wartości wskaźnika footfall.

Jednak w bieżącym roku w tym dniu na zakupy wybrało się średnio 20% klientów mniej, porównując do dnia rozpoczynającego naukę w szkołach w 2019 r.

W niedzielę niehandlową, 6 września footfall w badanych centrach wyniósł 53% ubiegłorocznej wartości i to duże oraz bardzo duże obiekty zanotowały w tym dniu odwiedzalność lepszą o kilka punktów procentowych od obiektów małych i średnich. W pozostałe dni to zazwyczaj mniejsze centra notowały lepsze wyniki, jednak różnice nie przekraczały pięciu punktów procentowych.

W podziale na regiony wyniki nie zaskakują – ponownie regiony południowo-zachodni i północny zanotowały najwyższe wyniki, a najsłabiej na tle porównania wypada region wschodni.

Dane pozyskane zostały z obiektów o łącznej powierzchni 2,9 mln m kw. GLA, co stanowi 24% rynku centrów handlowych w Polsce.

Katarzyna Pierzchała 3731 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.