Cyfrowe przymierzalnie zagościły w Galerii Młociny [GALERIA]

W najmłodszym warszawskim centrum handlowym uruchomiono sklep, jakiego dotychczas nie było - bez wyeksponowanych w przestrzeni sprzedaży ubrań, za to z 21 specjalnie zaprojektowanymi terminalami cyfrowymi, dzięki którym klienci mają dostęp do niespotykanej dotychczas oferty, dostępnej na miejscu.

Spółka eobuwie.pl uruchomiła pod szyldem Modivo premierowy, stacjonarny salon odzieżowy typu premium. W jego wnętrzu nie ma tradycyjnych wieszaków. Proces wyboru i zamawiania ubrań odbywa się z poziomu cyfrowych terminali, a wybrane produkty są dostarczane prosto do przymierzalni ze zlokalizowanego na zapleczu magazynu. Ten zajmuje trzy piętra i mieści blisko 250 tys. pozycji (butów i ubrań), z czego około 50 tys. stanowi odzież. To blisko 20-25 proc. pełnej oferty Modivo.pl. Rzeczy, których nie ma fizycznie w magazynie, można zamówić do sklepu i przymierzyć w kolejnych dniach bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

- Naszym motorem napędowym są innowacje. Przy realizacji każdego kolejnego projektu chcemy dostarczać klientom nowych, niespotykanych dotąd doświadczeń zakupowych. Stawiamy na pełną integrację kanałów sprzedaży – podkreśla Konrad Jezierski, head of retail w eobuwie.pl.

Jego zdaniem coraz więcej klientów ceni jakość doświadczenia zakupowego co najmniej na równi z samymi produktami. Doceniają nowości technologiczne i świadomie dysponują swoim czasem. Technologia wpływa na ich zachowania w coraz głębszym stopniu - np. robiąc zakupy, przeglądają oferty sklepu internetowego, porównują ceny i oglądają produkty stacjonarnie.

Modivo to pierwszy format odzieżowy oferujący przestrzeń dla klientów o różnych preferencjach zakupowych – online i offline – w jednym stacjonarnym sklepie.

Platforma digital in-store dzięki wbudowanym algorytmom i integracjom z zewnętrznymi aplikacjami odpowiada za:

  • dystrybucję oferty produktowej na stanowiska cyfrowe

  • kontekstową komunikację cyfrową na wielkopowierzchniowych nośnikach w strefie wejścia, jak i w częściach wspólnych sklepu

  • zupełnie nowe doświadczenie w przymierzalniach (klient może dopasować m.in. kolor oświetlenia do swoich preferencji, a proces wyboru ustawień i produktów realizuje poprzez wbudowany w poszycie przymierzani cyfrowy terminal)

  • integrację z platformą e-commerce, dzięki czemu zamówienie w sklepie stacjonarnym może być realizowane w scenariuszu, jaki klienci znają ze świata online

  • komunikację z systemami magazynu in-store, przez co z cyfrowych terminali w przestrzeni sklepu zamówienia są przekazywane do systemów magazynowych. Klient w zaprojektowanych interaktywnych przymierzalniach ma możliwość rozbudowy koszyka zakupowego i domawiania rozmiarów bezpośrednio z przymierzalni bez udziału obsługi. Dzięki integracji z technologią logistyki magazynowej, system DIS dysponuje danymi o postępie realizacji zamówienia.

Osią nowego formatu sklepu są cyfrowe procesy (terminale samoobsługowe, zautomatyzowane przymierzalnie) i towarzysząca im cyfrowa komunikacja. W całym salonie znajduje się osiem automatycznych przymierzalni, które łączą potrzebę realizacji przymierzenia wybranych ubrań ze światem technologii – IOT (Internet of Things). Każda z przymierzalni nosi nazwę jednej z europejskich stolic mody. I tak odzież można przymierzyć w Londynie, Paryżu, Berlinie czy Mediolanie. Z poziomu przymierzalni, dzięki przeniesieniu sesji ze stanowiska self-service, klient otrzymuje informacje o kompletowaniu danego zamówienia.

Może także wezwać obsługę, wybrać inny kolor lub rozmiar produktów, czy spersonalizować oświetlenie. Dla wygody także z poziomu przymierzalni, przy użyciu cyfrowego terminala wbudowanego w poszycie ściany, deklaruje, które produkty kupuje, a które zwraca do magazynu. Niezależnie od decyzji wszystko zostawia w przymierzalni, aby to z niej obsługa sklepu, poza salą sprzedaży, przekazała wybrane ubrania do strefy płatności i odbioru.

Za technologię digital in-store (DIS) obecną na sali sprzedaży, w przymierzalniach i integrację cyfrowych procesów odpowiada Nanovo. - Połączenie internetu, rozwiązań IOT, funkcji społecznych i sprzedaży stacjonarnej to pole, na jakim technologia Nanovo oraz doświadczenie zespołu sprawdzają się najlepiej – uważa Dariusz Sobczak, członek zarządu Nanovo odpowiedzialny za rozwój produktów i usług spółki. - Ten projekt jest bardzo ważny, gdyż technologicznie należy go pozycjonować w zupełnie nowej kategorii. Od wdrożenia MODIVO definicja cyfrowych kanałów w fizycznych powierzchniach handlowych nabiera nowego znaczenia – podkreśla.

Koncepcja autorskiego salonu Modivo zrodziła się w spółce eobuwie.pl. Jest rozwinięciem uruchomionej platformy internetowej Modivo.pl, oferującej ubrania 200 marek typu premium. Oficjalna premiera stacjonarnego sklepu miała miejsce 8 września br.

Nanovo to polska spółka technologiczna, funkcjonująca w środowiskach retailtech, proptech, paperless. Specjalizacją spółki jest projektowanie i wdrożenia cyfrowych rozwiązań biznesowych i cyfrowych kanałów komunikacji dedykowanych dla przestrzeni handlowo-usługowych. Rozwiązania Nanovo bazują na autorskim oprogramowaniu Signio, zbudowanym i rozwijanym przez zespół technologiczny spółki. Firma współpracuje na bieżąco z takimi markami jak m.in. z Play, eobuwie.pl, Żabka, Ccc, Rtv Euro Agd, Sephora, Hebe, czy mBank.

Katarzyna Pierzchała 3707 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.