Primark: rzeczywistość przerosła nasze oczekiwania

Nawet dwie godziny stania w kolejce, aby wejść do sklepu - pierwszy sklep Primark w Polsce przez pierwsze tygodnie od otwarcia przeżywał istne oblężenie.

Barierki ustawione przed każdym z dwóch wejść oraz ochroniarze kierujący ruchem i dopuszczalną liczbą klientów, a potem… gigantyczne kolejki do przymierzalni – taki krajobraz to nowość w Galerii Młociny, w której to 20 sierpnia br. otwarto sklep Primark.

- Cieszymy się z pozytywnej reakcji naszych polskich klientów na otwarcie sklepu Primark w Warszawie i choć spodziewaliśmy się dużego zainteresowania, rzeczywistość przerosła nasze oczekiwania – potwierdza serwisowi HandelExtra.pl biuro prasowe Primark w Polsce.

Tak wielkich tłumów nie spodziewali się też klienci, o czym chętnie pisali m.in. w mediach społecznościowych. „Ja, naiwna wpadłam dziś na chwilę do Galerii Młociny i trochę się zdziwiłam kolejką kilkuset osób. Miałam około godzinki luzu a pewnie dłużej bym stała w tej kolejce” – to jeden z komentarzy.

Inny internauta radzi, aby osoby, które obecnie chcą wejść w miarę szybko do sklepu tej irlandzkiej sieci, wybrały się do niego „w tygodniu, bo w weekendy kolejki wciąż sięgają sklepów Top Secret i apteki Super-Pharm”.

Prześledźmy media społecznościowe dalej. 30 sierpnia była niedziela handlowa, więc wiele osób pomyślało, że mało kto będzie o tym wiedział. Spodziewając się prawie pustej galerii klienci tłumnie ruszyli jednak na zakupy. „Stoję w korku 25 minut, żeby w ogóle wjechać do Młocin. To pewnie przez ten Primark”. Jak ustaliliśmy, w tym dniu kolejka przed sklepem była ogromna – aby wejść, należało czekać minimum godzinę (w zależności od pory dnia).

Biuro prasowe Primark w Polsce podaje, że centrala sieci jest bardzo zadowolona z faktu, że od momentu otwarcia w czwartek, 20 sierpnia, „powitaliśmy tak wielu klientów w naszym nowym warszawskim sklepie”. Przedstawicieli sieci poprosiliśmy o krótkie liczbowe podsumowanie pierwszych trzech tygodni działalności oraz spytaliśmy, jakie produkty/działy cieszą się największym powodzeniem wśród Polaków.

- Nie udostępniamy wrażliwych informacji handlowych, dotyczących naszych sklepów, takich jak np. liczba odwiedzających – usłyszeliśmy. Dowiedzieliśmy się jedynie, że w warszawskim sklepie popularnością wśród klientów cieszą się produkty ze wszystkich kategorii, a więc kolekcje w modzie damskiej, męskiej i dziecięcej, w tym obuwie, akcesoria, a także bieliznę i artykuły wyposażenia domu.

Sklep w Galerii Młociny to 382. lokalizacja sieci Primark, która działa na 13 rynkach: w Irlandii, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Portugalii, Niemczech, Holandii, Belgii, Austrii, Francji, Stanach Zjednoczonych, Włoszech, Słowenii i Polsce.

Jak się dowiedział serwis HandelExtra.pl, jeszcze w tym roku zostanie otwarty pierwszy Primark w Czechach a w przyszłym roku w poznańskiej Posnanii.

O tym, co decyduje o sukcesie sklepów sieci, możesz przeczytać m.in. tutaj.

 

 

Katarzyna Pierzchała 3707 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.