Koniec e-sklepu Piotr i Paweł

Dobiega końca rebranding sklepu internetowego Piotr i Paweł na Spar. Cały proces wystartował 4 maja - wtedy Spar rozpoczął "przepinanie" kodów miast ze strony e-sklepu Piotr i Paweł do domeny www.e-spar.com.pl.

Pierwszym miastem, które zostało podpięte pod domenę www.e-spar.pl była Warszawa i cyklicznie, każdego dnia Spar, który przejął Piotra i Pawła, pracował nad wdrożeniem kolejnych miejscowości. Obecnie po wpisaniu kodu pocztowego na stronie e-piotripawel.pl klienci są już przekierowywani do nowej domeny.

Domena www.e-piotripawel.pl zostanie zachowana, dopóki wszystkie sklepy nie przejdą rebrandingu – Spar będzie informować klientów o zakończeniu tego procesu, tak jak w sklepach stacjonarnych klienci są powiadamiani o zmianie szyldu Piotr i Paweł na Spar. To, czy dany sklep oferuje usługę e-zakupów, a także Spar Drive – rozwiązanie umożliwiające odbiór zamówionych produktów na dedykowanym miejscu parkingowym pod sklepem wprost do bagażnika – także można sprawdzić na stronie www.spar.pl.

Sieć zresztą zachęca do śledzenia swojej strony internetowej oraz social mediów, bo to właśnie tam na bieżąco informuje o wszelkich zmianach.

E-sklep Piotra i Pawła był jednym z pierwszych sklepów internetowych w Polsce należących do sieci handlowych. W 2011 r. dostawy z niego docierały do 200 miejscowości w siedmiu regionach – warszawskim, poznańskim, wrocławskim, łódzkim, bydgoskim, trójmiejskim i płockim. Najszybciej rozwijał się sklep online w stolicy, głównie za sprawą oddanej w 2016 r. dedykowanej dla Warszawy powierzchni logistycznej oraz nowej witryny zakupowej.

Tuż przede przejęciem stacjonarnych sklepów Piotr i Paweł przez Spar (Spar Group przejął markę Piotr i Paweł w 2019 r.), e-sklep Piotra i Pawła obsługiwał klientów w Poznaniu, Warszawie, Bydgoszczy, Gdańsku, Płocku, Toruniu, Wrocławiu, Łodzi i Radomiu. Przedstawiciele sieci Spar od początku deklarowali, że nie zamierzają rezygnować z wypracowanego już przez ten e-sklep potencjału (pisaliśmy o tym TUTAJ). Nikt wówczas nie spodział się jednak wybuchu pandemii, która jeszcze przyspieszyła rozwój e-commerce w Polsce, także jeśli chodzi o produkty spożywcze.

Według GfK Polonia od stycznia do czerwca bieżącego roku 33% osób skorzystało z kanału sprzedaży e-commerce, co oznacza 53% wzrostu liczby kupujących w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. I mowa tu wyłącznie o zakupach kategorii FMCG, a nie o e-commerce w ogóle. Oznacza to, że w pierwszym półroczu 2020 r. zakupy online produktów FMCG osiągnęły 1,5-proc. udział w całym rynku e-commerce (z mniej niż 1% przed pandemią). 

Proces rebrandingu sklepów Piotr i Paweł rozłożony jest na cały 2020 r. Spółka zakłada dysponowanie 400 sklepami w ciągu 5 lat – na bazie placówek Piotr i Paweł, a także w oparciu o nowe umowy z niezależnymi detalistami.

Ilona Mrozowska 4596 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.