Pokazywane w serwisie treści mają charakter informacji o produktach dostępnych na rynku a nie ich reklamy w rozumieniu Ustawy o wychowaniu w trzeźwości (Dz. U. 2012 poz. 1356). Oświadczam, że mam ukończone 18 lat i chcę zobaczyć pełną wersję artykułu.
Tak, pokaż artykuł Nie wyrażam zgody

PGS wprowadza nowe piwo

Będzie to jasna odmiana nowego piwa BRNX, nowej marki własnej operatora sieci sklepów Top Market.

Dla branży piwowarskiej czas letni to więcej niż 60% rocznej sprzedaży. Według danych Deloitte 73 % Polaków (22,8 mln) regularnie spożywa złoty trunek, pijąc średnio 98 litrów rocznie. To nadal mniej niż u Czechów (143 litry rocznie), ale znajdujemy się w czołówce Europy. Liczba premier piwnych u polskich producentów wynosi 1600 rocznie – wśród nich w tym roku znalazła się Polska Grupa Supermarketów.

Sukces rynkowy pierwszego BRNX-a, czyli wysokoodfermentowanego, mocnego lagera, którego premiera miała miejsce w czerwcu br., zachęcił Polską Grupę Supermarketów do uzupełnienia oferty o popularne „jasne pełne”. BRNX w białej puszce ma zdecydowanie niższą zawartością alkoholu. 4,5-procentowe piwo, charakteryzujące się wyraźnie słodową nutą, która ma trafić w gusta szerszej grupy odbiorców.

- Dostrzegamy rosnący trend na piwa lżejsze, w których alkohol nie pełni dominującej roli. BRNX w białej puszce to bardziej sesyjna wersja lagera, charakteryzująca się obniżoną, w stosunku do dawnych trendów, zawartością alkoholu – mówi Michał Sadecki, prezes Polskiej Grupy Supermarketów, właściciela marki BRNX Browar Spiżarnia Dworska.

PGS wprowadza na rynek nowe piwo od 18 sierpnia br. Początkowo BRNX dostępny będzie wyłącznie w sklepach Top Market i Minuta8, jednak przedstawiciele grupy nie wykluczają ekspansji o inne sieci spożywcze.

Marki własne Grupy

Marka własna BRNX była planowana od 2019 roku. Piwo to część strategii Grupy, polegającej na budowie linii marek własnych. Wachlarz produktów O… Dobre. Pewne. Twoje., Spiżarnia Dworska czy Włącz BIO jest stale poszerzany i zmieniany. Dziś marki własne stanowią ok 15% całkowitych przychodów Grupy.

- Inwestowanie w marki własne to dobra strategia nie tylko w okresie epidemii, gdzie ważny jest sprawny łańcuch dostaw, ale strategia, która słuszność swą potwierdziła w ostatnich dwóch latach, pozwalając nam na zwiększenie zysków, zwiększenie niezależności oraz przyciągnięcie kolejnych partnerów handlowych, jak również klientów – podkreśla prezes PGS.

Jego zdaniem marki własne sprzedają się coraz lepiej ze względu na coraz większą ich rozpoznawalność oraz jakość, jaką zapewniają. W okresie pandemicznym również widać wzrosty. W pierwszych 4 miesiącach wyniosły one w PGS średnio około 15 procent. Dla porównania: na początku pandemii produkty sypkie i z długą przydatnością do spożycia urosły o ponad 30%. W ostatnich tygodniach dobrymi wynikami mogły pochwalić się lody oraz napoje. - Teraz świetnie radzi sobie piwo BRNX – dodaje prezes PGS.

  

 

 

Katarzyna Pierzchała 4442 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.