PayU poszerza ofertę lokalnych metod płatności w Europie

Ma to wspierać sklepy internetowe w ekspansji na nowe rynki.

W odpowiedzi na rosnący trend sprzedaży transgranicznej w e-commerce w krajach Unii Europejskiej, PayU poszerzyło bogate portfolio metod płatności oferowanych w Europie Środkowo-Wschodniej o lokalne metody płatności popularne wśród konsumentów z Europy Zachodniej.

Zdaniem PayU pomoże to polskim przedsiębiorcom w dostosowaniu się do preferencji klientów ze wszystkich atrakcyjnych i bliskich geograficznie rynków.

Do oferty zostały dodane takie metody płatności jak: Sofort (Klarna), Giropay, iDeal, Paysafecard, Bancontact, MyBank.

- Bardzo nas cieszy, że coraz więcej polskich przedsiębiorstw odważnie patrzy na zagraniczne rynki i wychodzi ze swoją ofertą poza granice kraju. Jako PayU mamy odpowiednie rozwiązania w zakresie lokalnych metod płatności, dzięki którym możemy wspierać sklepy internetowe w rozwijaniu sprzedaży transgranicznej w całej Europie - mówi Joanna Pieńkowska-Olczak, prezes PayU.

Ponad 70% ankietowanych na 8 z 9 badanych przez Postnord* europejskich rynków (Polska, Belgia, Francja, Hiszpania, Niemcy, Wielka Brytania, Włochy oraz w kraje nordyckie) wskazuje, że w procesie zakupowym bardzo ważna jest dla nich precyzyjna informacja dotycząca końcowej kwoty, jaką będą musieli zapłacić za wybrany produkt. Wprowadzenie preferowanej przez konsumentów metody płatności w lokalnej walucie pozwala na jasne zaprezentowanie wszystkich opłat, także tych za przesyłkę, dzięki czemu kupujący wie dokładnie, jaką cenę ostatecznie zapłaci i chętniej zdecyduje się na sfinalizowanie zakupu.

- Sklepy internetowe, które nie będą kierowały się zasadą lokalności w trakcie wdrażania strategii ekspansji międzynarodowej, mogą w niektórych przypadkach stracić dostęp do ponad 80% rynku, jeśli ograniczą oferowane metody płatności wyłącznie do kart płatniczych - podsumowuje Joanna Pieńkowska-Olczak.

*https://www.postnord.fi/siteassets/raportit/raportit/postnord-ecommerce-in-europe-2018.pdf

Joanna Hamdan 11252 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.