POHiD o karze dla Biedronki

Zdaniem organizacji skupiającej największe sieci handlowe w Polsce jest ona zbyt wysoka.

Prezes UOKiK nałożył na właściciela sieci Biedronka - spółkę Jeronimo Martins Polska - karę w wysokości 115 mln zł. Powodem takiej decyzji jest fakt, że klienci sieci przez długi czas płacili najczęściej więcej niż wynikało to z ceny na sklepowych półkach.

Stanowisko ws. decyzji UOKiK dotyczącej sieci Biedronka postanowił zająć POHiD.

- Jako Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji obserwujemy wysiłki i działania naszych członków mające na celu właściwe eksponowanie cen w sklepach. Zważywszy na skalę działalności, tysiące artykułów, tysiące pracowników wykonujących tę pracę manualnie, liczbę sklepów i dynamikę tego biznesu całkowite wyeliminowanie błędów jest niemożliwe. Są to błędy ludzkie, które zdarzają się incydentalnie, a nie w żadnym wypadku polityka firmy - mówi Renata Juszkiewicz, prezes POHiD-u.

- Doceniamy wysiłki naszych członków w tym obszarze. Podejmują oni ponadstandardowe działania, które mogą uchodzić za modelowe. W tym konkretnym przypadku należy podkreślić, że niedawna kara nałożona na firmę Biedronka wydaje się zbyt wysoka. Firma ta – jako lider rynku – w oparciu o swoją strategię, transferuje ogromne wartości dla polskiego konsumenta, a także przyczynia się do wzrostu polskiej gospodarki oraz rozwoju polskich partnerów. Realizowana polityka stoi w sprzeczności z postawionymi zarzutami, a błędne oznaczenia cenowe należy uznać za incydentalne i nieintencjonalne - dodaje.

Joanna Hamdan 11252 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.