POHiD: zakupy tylko w maseczce

Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji popiera stanowisko Ministerstwa Zdrowia wskazujące, że placówki handlowe mogą odmówić obsługi klientom ignorującym nakaz zakrywania nosa i ust.

Przypomnijmy. 10 sierpnia zaprezentowano stanowisko Ministerstwa Zdrowia, zgodnie z którym pracownik obiektu handlowego ma, na gruncie obowiązujących przepisów prawa cywilnego, możliwość odmowy dokonania sprzedaży, jeżeli klient odmówi podporządkowania się nakazowi zakrywania nos i ust. W takiej sytuacji odmowa sprzedaży będzie uzasadniona.

- Pracownicy sklepów mogą jedynie zwrócić uwagę i liczyć na wyrozumiałość ze strony klientów. Jeśli personel sklepu spotyka się z agresywnymi reakcjami klientów, to tutaj zaczyna się rola państwa i organów państwowych egzekwujących obowiązek zakrywania nosa i ust. Dlatego zgadzamy się z Ministerstwem Zdrowia, że sankcją, która powinna być stosowana wobec klientów nieprzestrzegających zasad jest odmowa obsłużenia - mówi Renata Juszkiewicz, prezes POHiD-u.

I zapewnia, że większość klientów sieci handlowych stosuje się do obowiązku noszenia maseczek ochronnych oraz dezynfekowania rąk przed wejściem do sklepu, a branża handlowa dokłada wszelkich starań, aby uchronić swoich pracowników i konsumentów przed zakażeniem COVID-19.

- Do tej pory poniesione zostały nakłady finansowe na poziomie 350 mln zł, a we wszystkich placówkach wdrożono rygorystyczne procedury bezpieczeństwa - informuje Renata Juszkiewicz.

Zdjęcie: Shutterstock

Joanna Hamdan 11252 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.