Branża centrów handlowych poszukuje młodych talentów

Zarządcy i właściciele centrów handlowych zapraszają studentów i studentki oraz środowisko start-upowe i twórców nowych technologii na bezpłatne warsztaty design thinking. W trakcie dwutygodniowych zajęć mają poznać od podszewki potrzeby i wyzwania stojące przed branżą handlową.

10 sierpnia ruszył nabór do programu Challenger 2.0 stworzonego przez Centrum Transferu Wiedzy i Innowacji NextGenLab. Organizatorem prac jest Retail Institute. Jego cel jest jasny. Branża centrów handlowych poszukuje młodych talentów, którym rzuca wyzwanie stworzenia koncepcji centrum handlowego przyszłości. Najciekawsze pomysły i idee, wypracowane przez zespoły projektowe w trakcie programu Challenger 2.0, zostaną nagrodzone i wdrożone przy wsparciu zespołu Retail Institute i firm stojących za nim. 

- Challenger 2.0 to przede wszystkim program edukacyjny, w ramach którego studenci, start-upy i spółki technologiczne poznają specyfikę branży centrów i sieci handlowych oraz nowoczesne narzędzia tworzenia innowacji. Stworzone w trakcie programu grupy projektowe opracują unikatowy bank innowacji, pomysłów i rozwiązań, będących odpowiedzią na potrzeby i oczekiwania określonych segmentów klientów i konsumentów – tłumaczy Anna Szmeja, prezes Retail Institute.

Jak podkreślają twórcy projektu, branża handlowa musi podążać za nowoczesnymi technologiami, trendami oraz zmianami kulturowymi. Media społecznościowe, digitalizacja, aplikacje mobilne, zaawansowane rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa, systemy smart,  AI, uczenia maszynowego, PropTech i FinTech – to tylko część wyzwań, które przed nią stoją. Jednocześnie właściciele centrów handlowych bardziej niż dotychczas skupiają się na człowieku i jego różnorodnych potrzebach, tak by tworzone miejsca i usługi były realizowane z poszanowaniem potrzeb i aspiracji klientów.

Włączenie do prac projektowych młodych twórców i kreatorów pozwoli spojrzeć ekspertom na rynek z zupełnie nowej perspektywy. Dla uczestników program Challenger 2.0 to okazja do zdobycia nowych, uniwersalnych umiejętności, wiedzy i doświadczeń oraz mentoringu wybitnych specjalistów związanych z polskim i europejskim rynkiem centrów handlowych.

- Bez edukacji nie ma rozwoju, a ta bardzo często jest zbyt droga i niedostępna dla wielu młodych, utalentowanych osób. To z myślą o was stworzyliśmy przestrzeń wymiany myśli i pomysłów, która będzie inspirowała do projektowania nowoczesnych rozwiązań, pomoże wam nabrać wiatru w żagle, dookreślić dalszą ścieżkę kariery i skorzystać z wiedzy oraz doświadczenia wybitnych ekspertów  – mówi Anna Szmeja.

Dodaje, że Challenger 2.0 to niezwykła podróż, w którą zaprasza studentów i absolwentów uczelni wyższych niemal wszystkich specjalizacji: przyszłych architektów, psychologów i socjologów, inżynierów, marketerów, specjalistów od systemów zarządzania i produkcji, finansistów, młodych pracowników naukowych, start-upy, NGOs oraz spółki technologiczne.

W związku z postępującym wzrostem zachorowań na COVID-19, warsztaty odbędą się online. Popołudniowe, 4-godzinne spotkania weekendowe pozwolą włączyć się do prac twórcom z całej Polski. Szczegółowe informacje na temat warunków udziału w programie Challenger 2.0 i formularz aplikacyjny są dostępne na stronie: https://nextgenlab.com.pl/.

Co warte podkreślenia, wszystkie prace projektowe stworzone w trakcie programu Challenger 2.0 oraz rozwiązania startu-powe zostaną automatycznie skierowane do konkursu Challenger 2.0 w jednej z 5 kategorii:

  •  Tarcza: innowacje, które pomogą firmom handlowym wyjść z kryzysowej sytuacji i poradzić sobie z ekonomicznymi skutkami pandemii;
  •  New Retail: robotyka, automatyzacja, AI, uczenie maszynowe, algorytmy, rozwiązania optymalizujące procesy biznesowe, narzędzia analityczne;
  •  Green Retail: rozwiązania niwelujące negatywny wpływ obiektów handlowych na środowisko, projekty i narzędzia proekologiczne (ochrona środowiska i klimatu);
  •  Customer&Experience: rozwiązania dla klientów centrów i sieci handlowych budujące ich pozytywne doświadczenia. PropTech, FinTech, EduTech i wszystko co dotyczy handlu i zarządzania centrami oraz sieciami handlowymi;
  •  WooW Award: nagroda dla tych, którzy nie wiedzieli, że się nie da, których idee i rozwiązania wykraczają poza schematy i kategorie.

Partnerami korporacyjnymi programu Challenger 2.0 są firmy Apsys Polska, ECE Projektmanagement oraz Mayland Real Estate. Partnerami merytorycznymi są: Metro Properties, Stary Browar, IMS SA oraz Uczelnia Wyższa Łazarskiego.

 

 

Katarzyna Pierzchała 3712 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.