"Otwarci jak nigdy"

To pierwsza kampania Coca-Coli od chwili wybuchu epidemii COVID-19, która tak bardzo zmieniła świat.

W kwietniu tego roku Coca-Cola tymczasowo zawiesiła wszystkie planowane działania marke­tin­gowe. Jednocześnie przekierowała swoje zasoby do lokalnych społeczności oraz na wsparcie partnerów handlowych.

The Coca-Cola Company – wraz z partnerami i Fundacją Coca-Cola w Atlancie – zobowiązała się do przekazania ponad 100 mln dolarów na całym świecie na rzecz organizacji prowadzących lokalne działania pomocowe. W trakcie pierwszych miesięcy pandemii wsparcie firm systemu Coca-Cola w Polsce dotarło do szpitali i służb (m. in. medycznych i straży pożarnej oraz za pomocą Funduszu Interwencyjnego WOŚP), a także objęło blisko 5 000 lokali gastronomicznych w całym kraju, a szacowana wartość tych działań wyniosła 7,5 mln złotych.

Dziś Coca-Cola powraca z nową kampanią, opracowaną przez agencję 72andSunny Amster­dam
– Otwarci jak nigdy (Open Like Never Before), która rozpoczyna nową erę zmian kulturowych i społecznych. Kampanię otwiera poruszający manifest, napisany specjalnie dla Coca-Cola przez George’a The Poet, wielokrotnie nagradzanego artystę słowa mówionego. W polskiej wersji spotu głosu użyczył Gamou Fall – model, aktor filmowy i teatralny, związany m.in. z Teatrem Polskim w Poznaniu.

Manifest podkreśla wagę nowych możliwości, które odkrywamy w konsekwencji lockdownu. To wezwanie, abyśmy wszyscy stali się „otwarci jak nigdy wcześniej” – abyśmy doceniali wszystko, co nas otacza. Słowa George'a zachęcają nas do otwartości na zmiany, do spojrze­nia na świat i na siebie z różnych perspektyw, a także do odkrywania nieznanych dotychczas możliwości w tej „nowej normalności”.

Ogłoszenie manifestu poprzedza uruchomienie długotrwałego programu działań na poszczególnych rynkach przez cały rok – aż do 2021. Wiele spośród tych aktywności skupi się na wsparciu przeznaczonym dla lokalnych hoteli, kawiarni i restauracji – to właśnie one są siłą napędową lokalnych społeczności, a teraz ponownie otwierają swoje drzwi.

Wyżej wspomniane działania obejmować będą między innymi kanały digital, social media, nośniki zewnętrzne, radio oraz telewizję. Ponadto firma wesprze partnerów HORECA (kawiarnie i restauracje) swoimi zasobami i wiedzą w tworzeniu własnego przekazu reklamowego. Dzięki specjalnej platformie internetowej partnerzy programu będą mogli tworzyć sponsorowane przez firmę Coca-Cola, dopasowane do własnych potrzeb reklamy, a następnie rozpowszechniać je w mediach społecznościowych. To działanie pomoże zakomunikować, że lokale zostały znowu otwarte i przyjmują gości. Wsparciem tym objętych zostanie ponad 1500 kawiarni i restauracji.

Dalsze działania w ramach kampanii Otwarci jak nigdy (#OtwarciJakNigdy) polegać będą na zaangażowaniu wszystkich konsumentów. To zaproszenie do opowiedzenia sobie nawzajem i całemu świa­tu, w jaki sposób chcielibyśmy się zmienić i co oznacza być otwartym jak nigdy.

Joanna Hamdan 11252 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.