Marka KAMIS nie zwalnia tempa i wprowadza letnie zamieszanie na rynku

Opowiada o tym Łukasz Śliwiński, marketing director CEE McCormick & Company.

Nikt już chyba nie ma wątpliwości, że wraz z pojawieniem się pandemii koronawirusa diametralnie zmieniły się nawyki konsumenckie. Jak pokazują wyniki badania Barometr COVID-19 realizowanego przez firmę Kantar na ponad 50 rynkach, ukształtowały się trzy główne trendy: przestawienie się na konsumpcję lokalną, rosnąca rola wrażliwości cenowej oraz nowa fala nabywców w handlu elektronicznym. My w marce KAMIS zauważyliśmy także inną prawidłowość. Podczas pandemii rzadziej (albo wcale) jadaliśmy w restauracjach czy zamawialiśmy jedzenie na wynos, a w efekcie do łask wróciła domowa kuchnia, której nieodłącznym elementem są podstawowe przyprawy jednorodne.

Co za tym idzie, sprzedaż wartościowa przypraw tradycyjnych – np. ziela angielskiego, pieprzu mielonego, majeranku, liści laurowych itp. – za ostatnie 12 miesięcy (od czerwca 2019 do maja 2020 roku) wzrosła o 4,5% w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego*. Na wysokie wzrosty sprzedaży marki KAMIS wartościowo kontra zeszły rok, napędzające w największym stopniu wzrosty kategorii, znacząco wpływają także nasze działania w obszarze budowania dystrybucji odpowiedniego asortymentu i polepszania widoczności na półce oraz spójna komunikacja 360**.

Od lat sukcesywnie optymalizujemy swoje portfolio produktowe, aby sprostać wymaganiom kupującego, konsumenta oraz detalisty. Jakości oferowanych przez nas przypraw przedstawia hasło naszej platformy reklamowej „Dokładnie taki smak!”, za którym kryje się gwarancja ulubionego smaku Polaków, w którego przygotowanie wkładamy dużo serca i zaangażowania. Aby znaleźć zioła i przyprawy najwyższej jakości, współpracujemy bezpośrednio z farmerami z różnych zakątków świata – to właśnie dzięki temu mamy pewność, że nasze produkty pochodzą od zaufanych, lokalnych rolników, a konsumenci odkryją dokładnie taki smak i aromat za każdym razem, gdy będą ich używać. Co więcej, dzięki wieloletniemu doświadczeniu jesteśmy w stanie zagwarantować bezpieczeństwo i jakość na każdym etapie naturalnego procesu ich tworzenia. Tym samym inspirujemy do własnych kulinarnych podróży – do Włoch, Portugalii, Indonezji czy Turcji – z wykorzystaniem produktów marki KAMIS. Stawiamy na autentyczne smaki, które rozpieszczą każde podniebienie.

W lipcu wystartowaliśmy z kampanią „Gotowi na lekkie zamieszanie?”. Jej głównym bohaterem są zdrowe sałatki na bazie świeżych warzyw, z dodatkiem przypraw KAMIS. Zachęcamy naszych konsumentów do większej kreatywności w kuchni, mieszania smaków oraz bawienia się składnikami. Mają w tym pomóc zioła i mieszanki ziołowe, sosy sałatkowe, octy i musztardy, które znajdują się w naszej stałej ofercie produktowej. Dajemy gwarancję, że może wyjść z tego coś naprawdę interesującego, a do tego zdrowego i pożywnego. W ramach tej akcji trzy autorskie przepisy przygotował Maciej Wawryniuk, szef kulinarny marki KAMIS. Kampania ta pojawiła się m.in. w serwisie YouTube, portalu Onet.pl oraz aplikacji zakupowej Blix.

Właśnie ruszyła także letnia kampania marketingowa, w której skupimy się na musztardach. Swoje działania kierujemy do dwóch grup odbiorów. Po pierwsze do milenialsów, którzy są zainteresowani próbowaniem nowych przepisów z różnych kultur. Po drugie do osób od dawna lojalnych naszej marce, które raczej korzystają ze sprawdzonych pomysłów na potrawy. Nasze musztardy są dobre dla wszystkich – wegetarian, miłośników mięsa, singli i całych rodzin, starszych i młodszych. Do współpracy zaprosiliśmy znanych i lubianych influencerów, a także 27 mikroinfluencerów, którzy podczas trwania kampanii wrzucają codziennie posty na swoje profile w mediach społecznościowych. Osoby te mają różne podejście do gotowania i wyznają inną filozofię w tym temacie, ale łączy ich jedno – tak samo jak my kochają niepowtarzalny smak i jakość naszych musztard. Dzięki nim niejedno danie nabierze wyjątkowego smaku, o czym będziemy starali się stale przekonywać konsumentów.

* McCormick za Nielsenem, panel sklepów detalicznych Polska z Dyskontami (Food), zmiana procentowa sprzedaży wartościowej kategorii przypraw tradycyjnych (suma segmentów pieprzu, ziół, mieszanek i jednorodnych) za okres VI 2018 – V 2019 oraz VI 2019 – V 2020 (kumulatywnie).

** McCormick za Nielsenem, panel sklepów detalicznych Polska z Dyskontami (Food), zmiana procentowa sprzedaży wartościowej marki KAMIS w kategorii przypraw tradycyjnych (suma segmentów pieprzu, ziół, mieszanek i jednorodnych) za okres VI 2018 – V 2019 oraz VI 2019 – V 2020 (kumulatywnie), która od czerwca 2019 do maja 2020 roku rośnie 18,4%.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.