Właściciel Lidla i Kauflandu pędzi z przychodami

Obie sieci Grupy Schwarz zwiększyły w minionym roku obrotowym sprzedaż. Lokomotywą w tym tandemie jest Lidl.

W roku obrotowym 2019/20 grupa handlowa Neckarsulm jeszcze przyspieszyła tempo wzrostu i osiągnęła sprzedaż w wysokości 113,3 mld euro netto (Klaus Gehrig przed rokiem postawił jako cel 110 mld euro), o 9,5 mld euro więcej niż rok wcześniej. Oznacza to wzrost o 8,6% - informuje Lebensmittel Zeitung.

Obie sieci detaliczne mają obecnie ponad 12 500 sklepów w 33 krajach, a w zeszłym roku dodano około 400 nowych lokalizacji.

Zdecydowanie większy pod względem sprzedaży i szybszy w jej powiększaniu jest Lidl, który wzrósł o 9,5% do 89 miliardów euro. Odpowiada to poprawie o 0,7 punktu procentowego w stosunku do ubiegłorocznego wzrostu. W wartościach bezwzględnych Lidl wygenerował o 7,8 mld euro więcej niż w roku finansowym 2018/19.

W Kauflandzie zmiana na szczycie na początku roku sprawozdawczego najwyraźniej miała również wpływ na wyniki: dyskontowe hipermarkety osiągnęły sprzedaż w wysokości 23,7 mld euro, co oznacza wzrost o 4,5%. Rok wcześniej Kaufland osłabił się głównie na rynku krajowym i odnotował jedynie 1,6-procentowy wzrost sprzedaży. "Powrót do dawnych cnót" zapowiadany w centrali prawie trzykrotnie zwiększył tempo wzrostu - i to jeszcze przed rozpoczęciem koronaboomu, który rozpoczął się dopiero na początku nowego roku fiskalnego w marcu.

W minionym roku obrotowym inwestycje byłyby na poziomie roku poprzedniego, a więc na poziomie 7,5 mld euro. W związku ze zwiększoną sprzedażą wskaźnik inwestycji zatem się zmniejszył. Grupa nie wypowiada się na temat tegorocznych inwestycji.

Wzrosła też liczba zatrudnionych w Grupie Schwarz - jest ich już 458 tys.

- Pomimo wzrostu o 29 tys. pracowników wzrost o 6,8% był niższy od dynamiki sprzedaży, co sugeruje wzrost wydajności - wnioskuje LZ.

Zdjęcie: Shutterstock

Magdalena Weiss 2657 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.