Carrefour pojedzie z Uberem

Cztery miesiące po rozpoczęciu współpracy Carrefour i Uber podpisały umowę na wyłączność. Obie firmy zamierzają w przyszłości oferować dostawę zakupów na terenie całej Francji, a także uruchomić serwis w Belgii. Co z Polską?

Od 6 kwietnia w całej stolicy i w całym regionie paryskim konsumenci mają możliwość robienia zakupów żywności przez Uber Eats. Na początku lockdownu obie marki połączyły swoje siły, aby pomóc konsumentom w zdobyciu produktów codziennego użytku, a także środków higieny i utrzymania domu. Początkowo usługa obejmowała kilkanaście sklepów, z których paryżanie mogli otrzymać zakupy w ciągu 30 minut.

Już pod koniec kwietnia usługa została rozszerzona do 100 sklepów, potem do 200 na początku czerwca, a następnie do 300 sklepów na początku lipca. Na 20 lipca obejmowała 330 punktów sprzedaży w 91 dużych aglomeracjach miejskich, czyli 25% populacji Francji.

Każdego tygodnia powiększa się też asortyment: początkowo można było zamówić 130 podstawowych produktów, obecnie konsumenci mogą wybierać spośród ponad 250 artykułów codziennego użytku, przy czym do początku września liczba ta ma wzrosnąć do 500.

W ślad za tym pilotażem Uber Eats i Carrefour podpisały umowę na wyłączność na uruchomienie usługi dostawy w całej Francji. Idea polega na tym, że zakupy mają być dostarczone w ciągu 30 minut za pomocą dostępnych aplikacji do dostarczania posiłków. Carrefour i Uber Eats mogą też swobodnie korzystać z umów, które zawarli z innymi graczami w całym regionie paryskim.

Partnerstwo z Uber Eats nie ogranicza się do Francji. Pod koniec 2019 roku podpisano wstępną umowę na Tajwanie, obejmującą 8 głównych obszarów miejskich i 38 sklepów zaangażowanych w przygotowanie zamówień.

Trzecim krajem, który skorzysta z tego partnerstwa, będzie Belgia; zostanie ono uruchomione we wrześniu, początkowo w Brukseli i Liège. Belgia będzie testować 30-minutową usługę dostawy na zakupy, a także gotowe posiłki.

Inne kraje Grupy Carrefour pójdą w jej ślady w ciągu najbliższych kilku miesięcy - głosi komunikat. Przypomnijmy, że francuski detalista obecny jest poza Francją w ośmiu krajach. Oprócz Tajwanu i Belgii są to Polska, Rumunia, Włochy, Hiszpania, Brazylia i Argentyna. Uber Eats działa na wszystkich tych rynkach. Czekamy na komentarz Carrefoura i Uber Eats w sprawie potencjalnej współpracy i u nas. 

- Carrefour jest bardzo dumny ze swojej współpracy z Uber Eats. Zapewni klientom we Francji i w innych krajach dostęp do usług dostawy do domu, a także kanały, które uzupełniają nasze dotychczasowe usługi - mówi Amélie Oudéa-Castéra, dyrektor wykonawczy Carrefoura ds. handlu elektronicznego, danych i transformacji cyfrowej.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy nadal wzmacniać nasze strategiczne partnerstwo ze specjalistycznym graczem jakim jest Carrefour i sprawić, aby dostawa zakupów do domu była dostępna dla wszystkich we Francji w formie szybkiej, niezawodnej i przystępnej cenowo usługi - dodaje Stéphane Ficaja, dyrektor generalny Uber Eats na Europę, Bliski Wschód i Afrykę Wschodnią.

Zdjęcie: Shutterstock

Magdalena Weiss 2658 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.