Kaufland też będzie uprawiał zioła

Sieć wzorem Aldi Süd nawiązała współpracę z firmą Infarm. Pierwsze "ziołowe farmy" już działają w sklepach.

[AKTUALIZACJA]

- Na razie jest to koncept oferowany tylko na rynku niemieckim. Jeżeli chodzi o Polskę to na chwilę obecną nie prowadzimy żadnych rozmów na ten temat i tego typu rozwiązanie w naszym kraju w najbliższym czasie na pewno się nie pojawi - mówi  Łukasz Pawlicki z biura prasowego Kauflandu.  

Pierwsze "ziołowe farmy" pod koniec maja pojawiły się w pięciu oddziałach Aldi Süd w Düsseldorfie i Frankfurcie. Jak zapowiada sieć do końca 2020 r. kolejnych siedem oddziałów zostanie wyposażonych w "ziołowe farmy".

W ślady Aldi Süd poszedł także Kaufland. Właśnie w sklepie sieci w Neckarsulm - gdzie Kaufland ma swoją siedzibę - pojawiły się "ziołowe farmy". To początek współpracy z firmą Infarm. Kolejne lokalizacje i dostawy do ponad 200 sklepów sieci mają nastąpić do końca października.

Na razie w sklepach sieci w Polsce tego typu rozwiązanie nie jest jeszcze dostępne. Czekamy na komentarz Kauflandu w sprawie potencjalnej współpracy i u nas. W Polsce działają 224 markety, a ich asortyment w zależności od marketu liczy od 15 000 do 21 000 produktów. Firma zatrudnia ok. 16 000 pracowników.

W Niemczech na początek asortyment rosnących bezpośrednio w sklepie świeżych ziół będzie obejmował: pietruszkę, bazylię grecką, miętę i kolendrę górską.

W sklepie Kaufland w Neckarsulm pierwsze sadzonki zostaną posadzone pod koniec lipca. Klienci na bieżąco będą mogli obserwować wzrost roślin, ponieważ szklarnia zlokalizowana jest bezpośrednio w dziale owoców i warzyw. Następnie od połowy sierpnia pracownicy Infarm dwa razy w tygodniu będą zbierać plony. W związku z tym, że zioła będą zbierane z korzeniami pozostaną dłużej świeże.

Tak jak w sklepach Aldi Süd tak w placówce Kaufland w Neckarsulm zioła uprawiane są na kilku metrach kwadratowych, dzięki temu każda taka uprawa zużywa 95% mniej wody w porównaniu z tradycyjnymi hodowlami. Ponadto Infarm nie używa chemicznych pestycydów. Zioła rosną w kontrolowanym środowisku w idealnych warunkach. Wszystkie szklarnie Infarm są podłączone do centralnej platformy opartej na chmurze, która na bieżąco uczy się i dostosowuje jak najlepszą technikę uprawy ziół podczas ich trzytygodniowej fazy wzrostu. 

Szklarnia jest podłączona do centralnej platformy uprawowej Infarm opartej na chmurze, która stale się uczy i automatycznie dostosowuje, aby zoptymalizować warunki uprawy. "Współpraca z Infarm jest doskonałą okazją do połączenia świeżości, jakości i ochrony zasobów", wyjaśnia Stefan Lukes, dyrektor zarządzający ds. zakupów owoców i warzyw w Kaufland.

Jak zapewnia Kaufland do października szklarnie Infarm będą stopniowo otwierane w kolejnych sklepach sieci, w tym w Berlinie, Hamburgu, Düsseldorfie i Regensburgu. Planowane jest również zaopatrywanie w świeże zioła Infarm do jednej trzeciej wszystkich niemieckich sklepów Kaufland.

Obecnie w Niemczech Kaufland posiada około 670 sklepów i zatrudnia około 74 000 pracowników. W ofercie firmy znajduje się średnio 30 000 artykułów spożywczych. W centrum uwagi sieci są działy z produktami świeżymi takimi jak: owoce i warzywa, produkty mleczne, a także mięsa, kiełbasy, sery i ryby. Kaufland jest częścią Grupy Schwarz, jednej z wiodących firm handlu detalicznego w Niemczech i Europie.

Natomiast Infarm został założony w Berlinie w 2013 roku przez Osnata Michaeli, braci Erez i Guya Galonskę. Ich pasja do lepszego odżywiania zmotywowała założycieli do uprawy własnej żywności - bez użycia chemicznych pestycydów. Chcieli podzielić się ze wszystkimi różnorodnością smaków i składników odżywczych oraz związaną z tym jakością żywności, dlatego też stworzyli inteligentny, modułowy system gospodarstwa, który można stosować w miastach. Infarm umożliwia zatem uprawę świeżych produktów bezpośrednio w mieście i może zaspokoić każdy rodzaj zapotrzebowania rynku. Obecnie, dzięki najnowocześniejszym badaniom i rozwojowi, opatentowanym technologiom i wiodącemu zespołowi multidyscyplinarnemu, Infarm buduje globalną sieć rolniczą, która pomaga miastom stać się samowystarczalnymi pod względem produkcji żywności, jednocześnie znacząco poprawiając bezpieczeństwo, jakość i ekologiczność żywności. Poza Niemcami firma obecna jest także w Kanadzie, Danii, Francji, Luksemburgu, Holandii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych.

Joanna Hamdan 11123 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.