Auchan o zmianach w trendach zakupowych

Rezerwowanie zestawów przez internet, click&collect i zainteresowanie lokalną żywnością - Auchan podsumowuje ostatnie miesiące w handlu.

- Epidemia koronawirusa niewątpliwie wpłynęła na handel i zachowania zakupowe Polaków – w nowej rzeczywistości na plan pierwszy początkowo wysunęły się kwestie bezpieczeństwa zakupów – dokonywane były one z najwyższą rozwagą. Wzrosło zainteresowanie zakupami online – szczególnie tych produktów, w które klienci do tej pory zaopatrywali się w sklepach stacjonarnych. Wielu klientów dokonało swoich pierwszych zakupów w sieci. To wzmożone zainteresowanie e-zakupami utrzymuje się także po wyjściu z izolacji. Można założyć, że w przyszłości będzie się nasilało - mówi Dorota Patejko, dyrektor ds. komunikacji i CSR, Auchan Retail Polska.

Podkreśla, że plany strategiczne Auchan od dawna zakładają rozwój e-handlu. - Blisko 10 lat temu uruchomiliśmy sprzedaż online, nieustannie inwestujemy w rozwiązania e-commerce. Te działania zintensyfikowaliśmy od samego początku epidemii wprowadzając kompleksowe rozwiązania, nowe usługi i formy sprzedaży, które pomagały dbać o bezpieczeństwo i zdrowie. Tu należy wymienić wprowadzoną na początku kwietnia br. usługę “Rezerwacja zestawów” – w której klienci hipermarketów Auchan mogą rezerwować on-line specjalnie przygotowane zestawy produktów, a następnie odebrać je z wyznaczonego na parkingu Punktu Odbioru, lub w sklepie w dedykowanym punkcie Auchan. Kolejnym krokiem naszej firmy w zakresie usług e-commerce było wprowadzenie możliwości skomponowania własnego zestawu produktów, z ponad 330 pozycji dostępnych w ofercie naszej sieci. W lipcu br. uruchomiliśmy usługę click&collect dostępną w  sześciu z  hipermarketów naszej sieci, w ramach której klienci mogą złożyć zamówienie wybierając z niezwykle bogatej listy ponad 6000 produktów a następnie odebrać swoje zakupy we wskazanym sklepie. To dobry przykład na połączenie sprzedaży stacjonarnej z e-handlem - tłumaczy.

Przewiduje wzrost zainteresowania usługami tego typu. Zauważa też coraz większe zainteresowanie ze strony polskich konsumentów pochodzeniem i sposobem wytwarzania żywności.

-  Zainteresowanie zyskały produkty lokalne, które klienci kupują chętniej w poczuciu solidarności i potrzeby wsparcia polskich producentów. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom Auchan oferuje szeroką gamę produktów dobrych, zdrowych i właśnie lokalnych. Przykładowo są to produkty opatrzone logo PEWNI DOBREGO, które odpowiadają współczesnym trendom żywieniowym i są wytwarzane w Polsce, z poszanowaniem środowiska i dobrostanu zwierząt. W ostatnim czasie zdecydowaliśmy się na kolejną inicjatywę w tym obszarze podejmując współpracę z lokalnymi dostawcami. Promujemy rodzime owoce warzywa, których droga do sklepów wynosi nie więcej niż 30 km. Warto dodać, że w ten sposób działamy na rzecz ochronę środowiska i ograniczenia śladu węglowego, co także nabiera wagi wśród coraz bardziej wrażliwych na te kwestie konsumentów - opowiada Dorota Patejko.

 

Joanna Hamdan 11123 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.