Mimo utyskiwań szefa, spółka matka Durexu ma się dobrze

W ubiegłym tygodniu media obiegła informacja o słabej sprzedaży prezerwatyw podczas pandemii. Mimo to właściciel marki Durex nie może narzekać na wyniki. Zmienia też prognozy.

W I półroczu 2020 roku brytyjski producent środków czyszczących, leków, żywności dla dzieci i prezerwatyw Reckitt Benckiser (RB) miał godne pozazdroszczenia wyniki finansowe. Przychody netto wzrosły w I półroczu o 10,8% do 6,9 miliardów funtów, zysk operacyjny zwiększył się o 13,4% rok do roku do niemal 1,6 miliarda funtów, a marża zysku operacyjnego skoczyła o 60 punktów bazowych do 23,1%. Nominalny zysk na akcję zwiększyła się o 4,6%, odsezonowany - o 14,5%. Sprzedaż internetowa wzrosła o 60% i stanowi już 12% przychodów producenta.

- Świat zmienił się nie do poznania w 2020 roku. COVID-19 prawdopodobnie będzie nam towarzyszył w najbliższej przyszłości i jako społeczeństwo wprowadzamy nowe praktyki higieniczne, aby chronić nasze życia. Cele RB: ochrona, leczenie i pielęgnowanie w nieustannym dążeniu do czystszego i zdrowszego świata, nigdy nie były istotniejsze - skomentował prezes grupy, Laxman Narasimhan. - Posiadamy największe portfolio marek środków do dezynfekcji powierzchni, w tym marki Dettol, Lysol i Sagrotan. Nasz łańcuch dostaw sprostał wyzwaniu bezprecedensowego popytu, wykazując się szybkością i elastycznością, aczkolwiek wiązało się to z dodatkowymi kosztami i inwestycjami - dodał. 

Firma podpisała właśnie umowy z siecią hotelową Hilton, wypożyczalnią aut Avis i liniami lotniczymi Delta Airlines.

Jednocześnie podniosła swoje prognozy na cały rok, pomimo wzrostu kosztów. 

- Po dobrym pierwszym półroczu oczekujemy, że nasze przychody netto, marża i wyniki będą lepsze od tych, których spodziewaliśmy się w lutym i kwietniu, pomimo niepewnego otoczenia makroekonomicznego. Nasze bazowe przychody wyprzedzają wcześniejsze oczekiwania i teraz oczekujemy wysokiego jednocyfrowego wzrostu w całym roku.

Przypomnijmy, że to właśnie Laxman Narasimhan był osobą, która przed kilkunastoma dniami zasłynęła wywiadem w telewizji CNBC, w którym narzekał na spadek sprzedaży prezerwatyw podczas pandemii (do firmy należy marka Durex). Jak jednak widać, summa summarum, spółka raczej skorzystała na koronawirusie, niż na nim straciła.

Magdalena Weiss 2658 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.