Zauważa, że w ostatnim czasie nastąpiły zmiany w zachowaniach nabywczych konsumentów. Na znaczeniu zyskały artykuły podstawowe. Sieć na bieżąco obserwuje sytuację i podejmuje decyzje w zakresie asortymentu. Oferuje też liczne promocje cenowe na produkty spożywcze i artykuły przemysłowe, by odpowiadać na aktualne potrzeby klientów.
Od kilku lat Lidl dostrzega również rosnące zainteresowanie klientów produktami bez mięsa, dlatego sukcesywnie rozbudowuje ofertę produktów dla wegan i wegetarian. W maju 2020 roku wydzielił „Wege Strefę Lidla”, która obecnie jest dostępna już we wszystkich sklepach sieci w Polsce. Obecnie mieści ona około 30 produktów – m.in. alternatywy dla nabiału, roślinno-warzywne dania gotowe, alternatywy dla mięsa czy też pasty warzywne, humus oraz tofu. Aleksandra Robaszkiewicz zapowiada dalsze powiększanie tej grupy produktów.
– Chcielibyśmy podkreślić, że sprzedaż w sklepach stacjonarnych jest dla nas bardzo ważna i stanowi podstawowy kanał dystrybucji. Nasi klienci mają jednak możliwość kupienia produktów przemysłowych za pośrednictwem sklepu internetowego (www.lidl-sklep.pl), który uruchomiliśmy w 2019 roku z myślą zarówno o tych, którzy już kupują w sklepach naszej sieci, jak również tych, którzy nie mieszkają w pobliżu sklepów Lidl i nie mieli dotychczas możliwości kupowania w nich artykułów przemysłowych – mówi rzeczniczka sieci.
Obecnie na www.lidl-sklep.pl klienci znajdą m.in. tekstylia, akcesoria kuchenne, AGD czy narzędzia, zarówno marek własnych – m.in. narzędzia Parkside, odzież damska Esmara czy sprzęt AGD Silvercrest – jak i marek producentów.
– Zauważamy również duże zainteresowanie aplikacją Lidl Plus, która oferuje klientom ciekawe promocje, daje możliwość wyszukania sklepu w pobliżu, a także zachowuje e-paragony z zakupów. W związku z obecną sytuacją przyspieszyliśmy prace nad nową funkcjonalnością aplikacji w zakresie płatności mobilnych. Obecnie wszyscy posiadacze aplikacji Lidl Plus mogą za swoje zakupy zapłacić wyłącznie za pośrednictwem własnego telefonu komórkowego – bez konieczności wpisywania kodu PIN – informuje Aleksandra Robaszkiewicz. – Z naszych wyliczeń wynika, że korzystając z aplikacji Lidl Plus użytkownik może zaoszczędzić nawet 500 zł w skali miesiąca* – dodaje.
*Średnia suma oszczędności z aplikacją Lidl Plus w ciągu miesiąca, przy jednokrotnym skorzystaniu z każdego kuponu, każdej oferty i każdej zdrapki.
*Dane za okres od stycznia do maja 2020 r. Na podstawie promocji dostępnych w aplikacji Lidl Plus.