Lidl rozwija kasy samoobsługowe i asortyment wege

W połowie sierpnia sieć będzie liczyła już tysiąc kas samoobsługowych.

– Naszym głównym celem jest zadowolenie klientów. To dla nich zmieniamy nasze sklepy, rozwijamy ofertę, pracujemy nad wysoką jakością asortymentu, który zawsze oferujemy w atrakcyjnej, niskiej cenie – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications w Lidl Polska. – Aby podwyższyć komfort dokonywania zakupów, testowo wprowadziliśmy kasy samoobsługowe – w połowie sierpnia br. będziemy mieć już 1000 takich kas. Jesteśmy zadowoleni z przebiegu testów, dlatego w dalszym ciągu planujemy znaczny rozwój projektu i systematycznie będziemy uruchamiać kasy samoobsługowe w kolejnych sklepach – dodaje.

Zauważa, że w ostatnim czasie nastąpiły zmiany w zachowaniach nabywczych konsumentów. Na znaczeniu zyskały artykuły podstawowe. Sieć na bieżąco obserwuje sytuację i podejmuje decyzje w zakresie asortymentu. Oferuje też liczne promocje cenowe na produkty spożywcze i artykuły przemysłowe, by odpowiadać na aktualne potrzeby klientów.

Od kilku lat Lidl dostrzega również rosnące zainteresowanie klientów produktami bez mięsa, dlatego sukcesywnie rozbudowuje ofertę produktów dla wegan i wegetarian. W maju 2020 roku wydzielił „Wege Strefę Lidla”, która obecnie jest dostępna już we wszystkich sklepach sieci w Polsce. Obecnie mieści ona około 30 produktów – m.in. alternatywy dla nabiału, roślinno-warzywne dania gotowe, alternatywy dla mięsa czy też pasty warzywne, humus oraz tofu. Aleksandra Robaszkiewicz zapowiada dalsze powiększanie tej grupy produktów.

– Chcielibyśmy podkreślić, że sprzedaż w sklepach stacjonarnych jest dla nas bardzo ważna i stanowi podstawowy kanał dystrybucji. Nasi klienci mają jednak możliwość kupienia produktów przemysłowych za pośrednictwem sklepu internetowego (www.lidl-sklep.pl), który uruchomiliśmy w 2019 roku z myślą zarówno o tych, którzy już kupują w sklepach naszej sieci, jak również tych, którzy nie mieszkają w pobliżu sklepów Lidl i nie mieli dotychczas możliwości kupowania w nich artykułów przemysłowych – mówi rzeczniczka sieci.

Obecnie na www.lidl-sklep.pl klienci znajdą m.in. tekstylia, akcesoria kuchenne, AGD czy narzędzia, zarówno marek własnych – m.in. narzędzia Parkside, odzież damska Esmara czy sprzęt AGD Silvercrest – jak i marek producentów.
– Zauważamy również duże zainteresowanie aplikacją Lidl Plus, która oferuje klientom ciekawe promocje, daje możliwość wyszukania sklepu w pobliżu, a także zachowuje e-paragony z zakupów. W  związku z obecną sytuacją przyspieszyliśmy prace nad nową funkcjonalnością aplikacji w zakresie płatności mobilnych. Obecnie wszyscy posiadacze aplikacji Lidl Plus mogą za swoje zakupy zapłacić wyłącznie za pośrednictwem własnego telefonu komórkowego – bez konieczności wpisywania kodu PIN – informuje Aleksandra Robaszkiewicz. – Z naszych wyliczeń wynika, że korzystając z aplikacji Lidl Plus użytkownik może zaoszczędzić nawet 500 zł w skali miesiąca* – dodaje. 

*Średnia suma oszczędności z aplikacją Lidl Plus w ciągu miesiąca, przy jednokrotnym skorzystaniu z każdego kuponu, każdej oferty i każdej zdrapki.
*Dane za okres od stycznia do maja 2020 r. Na podstawie promocji dostępnych w aplikacji Lidl Plus.

Ilona Mrozowska 4263 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.