Nestlé wprowadza na rynek roślinne burgery

Na początek będą mogli ich spróbować klienci sieci 7th Street - Bar & Grill oraz Meet & Fit - Slow Food, ale jak zapewnia firma już wkrótce pojawią się one także w sprzedaży detalicznej.

Sensational Burger marki Garden Gourmet - bo o nim mowa - to pierwszy roślinny burger od Nestlé na polskim rynku. To efekt długoletnich prac ekspertów Nestlé i odpowiedź firmy na jeden z najważniejszych trendów żywieniowych obserwowanych obecnie na rynku, czyli ograniczania przez wiele osób spożycia mięsa.

Garden Gourmet Sensational Burger jest przygotowywany na bazie prostych, roślinnych składników. Powstaje z połączenia białek roślinnych: sojowego i pszenicznego, a barwę zawdzięcza ekstraktom roślinnym (z buraka, granatu oraz czarnej porzeczki), a także olejom: rzepakowemu i kokosowemu.

Na razie Garden Gourmet Sensational Burger będzie dostępny w dwóch sieciach restauracji. Już od 28 lipca będą go mogli spróbować klienci sieci „7th Street – Bar & Grill” oraz „Meet & Fit – Slow Food”. Razem będzie to 18 lokali, które znajdują się m.in. w Warszawie, Gdańsku, Poznaniu, Szczecinie, Żyrardowie czy Elblągu.

W obu sieciach w menu pojawią się trzy w pełni wegańskie propozycje z wykorzystaniem burgera Garden Gourmet. Będą to: Amerykański farmer, Szwajcarska jalapeno oraz Garden Cheeseburger. Ich cena ma wynieść ok. 26 zł.

W związku z tym, że na chwilę obecną Nestlé w Polsce nie dysponuje magazynem-chłodnią, gdzie mógłby być przechowywany produkt, który oferowany jest w formie zamrożonej, w związku z tym produkt dystrybuowany jest do Polski z jednej z dwóch fabryk, gdzie jest on produkowany. Jednak jak zdradza Nestlé przetarg już trwa i pod koniec roku rozwiązaniem w postaci magazynu-chłodni firma powinna już dysponować. Krajami, gdzie znajdują się fabryki w których odbywa się produkcja produktów marki Garden Gourmet są Czechy oraz Izrael.

Ponadto w dniu 12 września 2019 r. Nestlé ogłosiło, że do 2050 r. zamierza osiągnąć zerową emisję netto gazów cieplarnianych.

- Jednym ze sposobów w jaki chcemy to osiągnąć jest wprowadzanie do portfolio Nestlé właśnie produktów roślinnych. I w związku z tym jednym z kluczowych działań na rzecz tego zobowiązania jest właśnie roślinny burger Garden Gourmet - mówi Marcelina Siudek, junior product manager w Nestlé Professional.

Garden Gourmet Sensational Burger odpowiada na te potrzeby, gdyż ma on o 80% niższy ślad węglowy w porównaniu z jego mięsnym odpowiednikiem, o 80% mniej dwutlenku węgla oraz wymaga 75% mniej ziemi uprawnej.

Jak zapewnia Marcelina Siudek, junior product manager w Nestlé Professional już wkrótce produkty pod marką Garden Gourmet mają się pojawić także w sprzedaży detalicznej. Jednak portfolio dla detalu będzie na pewno szersze i będzie się różnić od tego przeznaczonego dla kanału HoReCa. Rozmowy na ten temat już trwają, jednak na razie firma nie zdradza szczegółów.

W planach Nestlé jest wprowadzanie na nasz rynek kolejnych produktów z portfolio Garden Gourmet, marki, która na świecie istnieje już od 35 lat i jest obecna w takich krajach jak: Czechy, Niemcy, Włochy, Szwecja, Szwajcaria, Wielka Brytania, Holandia, Austria, Finlandia, Islandia, Norwegia i Dania.

Joanna Hamdan 11123 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.