Tesco zmieni się w Netto 3.0

- Wszystkie sklepy Tesco zaczną funkcjonować zgodnie z naszą flagową koncepcją nie później niż 1,5 roku po sfinalizowaniu umowy - mówi w rozmowie z handelextra.pl Janusz Stroka, prezes Netto Polska.

W czerwcu Tesco poinformowało o sprzedaży swojego biznesu w Polsce właścicielowi dyskontowej sieci Netto - duńskiej Salling Group A/S, działającej w Niemczech, Polsce i Danii. Nabędzie ona od Brytyjczyków 301 sklepów, dwa centra dystrybucji (w Gliwicach i Teresinie) oraz główną siedzibę.

Całkowita wartość przedsiębiorstwa ustalona w ramach transakcji wynosi 900 mln zł (równowartość 181 mln funtów), a łączne wpływy netto mają wynieść około 819 mln zł (równowartość 165 mln funtów), w gotówce.

- Obecnie czekamy na decyzję urzędów antymonopolowych oraz akceptację umowy dotyczącej przejęcia placówek Tesco. Spodziewamy się, że stanie się to w czwartym kwartale 2020 r. Następnie każdy z przejętych sklepów przejdzie rebranding, czyli zostanie odnowiony i ponownie otwarty, ale już jako Netto 3.0. Wszystkie sklepy zaczną funkcjonować zgodnie z naszą flagową koncepcją nie później niż 1,5 roku po sfinalizowaniu umowy. Szczegółowy plan dla każdego z przejętych sklepów opracujemy w ciągu najbliższych kilku miesięcy - mówi portalowi handelextra.pl Janusz Stroka, prezes Netto Polska.

Jego zdaniem już w tej chwili, większość sklepów Tesco objętych porozumieniem, pasuje do konceptu Netto 3.0. Część z nich będzie jednak musiała zostać przebudowana i zmniejszona tak, aby była dostosowana do modelu nowoczesnego sklepu dyskontowego.

W efekcie na mapie Polski, również na wschodzie kraju, gdzie do tej pory Netto nie było obecne, pojawią się nowe sklepy Netto 3.0.

- Model ten cieszy się naprawdę dużym uznaniem. Nasi klienci doceniają nowoczesne i komfortowe przestrzenie, inspirowane skandynawskim stylem, ale też bogatą i zróżnicowaną ofertę zakupową, w tym wysokiej jakości asortyment wprost od lokalnych dostawców. Na półkach można znaleźć m.in. świeże warzywa i owoce oraz produkty bezlaktozowe, bezglutenowe, bezcukrowe czy z certyfikatem eko i bio. Mamy też strefę "To Go" z gotowymi przekąskami, a także świeżo wypiekany chleb. Oferujemy również udział w programach lojalnościowych, dzięki którym mogą nabyć w atrakcyjnych cenach produkty marek premium. Cieszy nas, że dzięki transakcji będziemy mogli zapewnić pozytywne doznania zakupowe coraz większej grupie klientów - tłumaczy.

Na remont placówek Tesco i przekształcenie ich w Netto 3.0. Netto Polska zamierza przeznaczyć ponad 1 mld zł.

- Planujemy znaczne inwestycje w sklepy, aby dostosować je w pełni do naszego flagowego modelu - wyjaśnia Janusz Stroka.

I podkreśla, że inwestycja ma na celu rozwój wspólnego biznesu, a naszą ambicją jest integracja obu organizacji i rozwój najlepszych talentów obu z nich. Dlatego wszyscy pracownicy Tesco Polska pracujący w 301 sklepach, centrach dystrybucji i zespole centrali przeniosą swoje dotychczasowe role do Salling Group.

- Wszystkie nasze działania, związane z wdrażaniem zmian wynikających z transakcji, będą oparte o jedną z naszych najważniejszych wartości, czyli uczciwość. Kolejne miesiące spędzimy na opracowaniu szczegółowego planu najlepszego połączenia obu firm, co da nam znacznie jaśniejszy obraz przyszłej organizacji - podsumowuje prezes Netto Polska.

Obecnie Netto to jedna z czterech dyskontowych sieci działających w Polsce, obok Biedronki (ponad 3 tys. sklepów), Lidla (ponad 720 sklepów) i Aldiego (ok. 140 sklepów). Netto ma w naszym kraju 386 placówek, w tym tylko dwie z galeriach handlowych. Firma zatrudnia ok. 5,5 tys. pracowników. Pierwszy sklep Netto w Polsce został otwarty w 1995 r. w Szczecinie, gdzie Netto Polska ma swoją siedzibę.

Joanna Hamdan 11130 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.