Stokrotka Optima: format się sprawdził, są nowe placówki

O nowym koncepcie Stokrotki - Stokrotka Optima - i planach z nim związanych opowiada Paweł Paziewski, dyrektor ds. integracji operacyjnej Stokrotka.

Rozwijany od listopada 2019 r. nowy koncept Stokrotki, Stokrotka Optima, okazał się strzałem w 10. Były dwa sklepy, są cztery. Pierwsze dwa pod tym szyldem działają w Lublinie - jeden na Alei Kraśnickiej, drugi - przy ul. Harnasie.

Koncept zaczął być rozwijany w Lublinie, bo tu mieści się centrala Stokrotki z całym zapleczem kompetencyjnym oraz bazą logistyczną.

- Nie zwalniamy tempa rozwoju tego formatu sklepów, na początku kwietnia uruchomiliśmy kolejne dwa sklepy Stokrotka Optima - w Lublinie przy ulicy Pozytywistów 1 i w Świdniku przy ulicy Racławickiej 9 - mówi w rozmowie z handelextra.pl Paweł Paziewski, dyrektor ds. integracji operacyjnej Stokrotka.

Udało się, bo klienci pozytywnie zareagowali na ten format. - W szczególności charakterystyczne dla Optimy konkurencyjne regularne ceny i bardzo atrakcyjne promocje - przyznaje Paweł Paziewski.

Ale nie tylko. - W czasie pandemii dla klientów niezwykle ważnym czynnikiem okazało się możliwość szybkiego spełnienia wszystkich potrzeb zakupowych w jednym miejscu. Oferujemy wyselekcjonowane portfolio asortymentu, zarówno produkty brandowe jak i marki własnej, naszą przewagą jest przejrzyste ustawienie towarów. Klienci docenili również szerszy wybór wędlin i mięs paczkowanych - wymienia Paweł Paziewski. - Nadal dużą popularnością cieszy się lada tradycyjna czyli coś co wyróżnia Stokrotkę wśród konkurencji. Szeroki asortyment ultra-świeży uzupełnia świeżo wypiekane na miejscu pieczywo. Ciasto jest przywożone co rano z lokalnych piekarni - dodaje.

Placówki Stokrotki Optimy, podobnie jak w przypadku "tradycyjnej" Stokrotki również ulegają zmianie.

Od kilku tygodni w sklepach Stokrotka w całej Polsce wdrażane są na przykład kasy samoobsługowe, i te kasy dostępne są teraz również w dwóch sklepach Optima. - Już po pierwszych tygodniach możemy stwierdzić, że zostało to bardzo dobrze odebrane. Zależało nam, aby kasy były bardzo proste i szybkie w obsłudze. Dostosowywaliśmy również godziny pracy sklepów obserwując ruch klienta w związku z ograniczeniami podczas pandemii - podkreśla Paweł Paziewski.

Przypomnijmy. Formuła Stokrotek Optima ma dedykowaną identyfikację wizualną, jednak elementy charakterystyczne dla całej sieci zostały zachowane. Powierzchniowo są zbliżone do supermarketów Stokrotka, a więc mają ok. 600 mkw.

Stokrotka to sieć sklepów należąca od ubiegłego roku do litewskiego inwestora Maxima Grupe, a stworzona 25 lat temu przez firmę Eden. Obecnie Stokrotka liczy ponad 620 sklepów.

Joanna Hamdan 11130 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.